2.7

Small Town Murder Songs

I småstaden Greyfork i kanadensiska delprovinsen Ontarios mennonitiska distrikt har ett bestialiskt mord begåtts - stadens första, faktiskt. Fallet handhas av Walter, den lokale sheriffen och filmens antihjälte. Han har ett våldsamt temperament som kostat honom dyrt i denna gammaltestamentliga bygd och flera mörka episoder kommer återigen till ytan under fallets gång.

Originaltitel Small Town Murder Songs
Regissör Ed Gass-Donnelly
Manus Ed Gass-Donnelly
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Martha Plimpton, Peter Stormare, Jill Hennessy, Jackie Burroughs, Ari Cohen, Alexandria Benoit, Stephen Eric McIntyre, Aaron Poole, Vladimir Bondarenko, Alyssa Mariano

2019-07-03
Underbar stämning. Stormare är bra och Hennessy fantastisk. Hela uppbyggnaden är riktigt bra, och så tar allt slut med ett plopp. Totalt antiklimax En stark fyra blev en rak trea. (8-/15)
2014-10-25
I sina bästa stunder får man genom stämningen, miljöerna och människorna härliga vibbar av både Twin Peaks och Fargo i denna film. Det är inte mycket till mordgåta utan istället är det just bildspråket, musiken miljöerna, skådespelarna och dialogen som vinner över mig. Filmens problem är att med en speltid på ca 70 min så är det alldeles för kort denna gång. Filmen hade mått bra av att broderats ut lite mer. Peter Stormare är bra i sin återhållsamma roll
Metheuz
2014-10-20
En som vanligt stabil Peter Stormare och ett soundtrack som sätter stämningen väldigt bra. Dock så var det väl lite i kortaste laget. Det hinner inte byggas upp så mycket när filmen är ungefär 1:10 lång.
Brynollf
2014-06-16
Aningen hoppig och rörig i början men lyckas knyta ihop säcken på ett bra sätt och avslutar starkare än vad den börjar. Tyvärr gillade jag inte musiken och den tog en stor del av fokuset i filmen och det sänker då tyvärr filmen ganska rejält för mig.
Elmore
2014-03-27
En sån där film man gillar bara för stämningen. Stormare är bra trots att han är tvungen att vara återhållsam. Kunde varit längre och broderats ut lite. Lite vågat att ge musiken en sån central plats men jag gillar det.
2014-03-09
Skön stämning och fokus på människorna. Det gillas.
Star-Basse
2013-06-26
Riktigt seg och tråkig skit film!
annihilat0r
2013-03-29
"Small Town Murder Songs" är en poetisk liten pärla om en liten bygd som drabbas av ett bestialiskt mord. Den härligt märkliga karaktären Walter, sheriffen, spelas av ingen annan än Peter Stormare. Regin är annorlunda, då religiösa kampsånger och ordspråk varvas mellan akterna. Jag fångades direkt av berättelsen och attraherades senare av det ständiga mörkret i byn. Kontentan är att detta är ett unikt litet guldkorn, delvis tack vare Stormares smått ofattbara insats.
Ghostface
2012-10-24
Det är svårt att ta Stormare på allvar i huvudrollen och tyvärr så anser jag den originella musiken vara distraherande och ger filmen pausakter som i en pjäs. Musikens intensitet tar över filmens som aldrig griper tag i en.
ryderup
2012-09-15
Det här är riktigt bra på många sätt (inte minns musiken) fram till eftertexterna kommer efter 70-75min och man undrar vart fan resten av filmen är?