2.7

Smart People

Professor Lawrence Wetherhold kanske är briljant, smart och självupptagen, men när det kommer till att lösa kärleksproblem och familjeproblem är han lika korkad som vem som helst.

Originaltitel Smart People
Regissör Noam Murro
Manus Mark Poirier
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Sarah Jessica Parker, Thomas Haden Church, Elliot Page, Ashton Holmes, Christine Lahti, Camille Mana, David Denman, Kiley Caughey

2019-11-14
Förfärligt dålig!!!
2015-04-05
Filmens skådespelare och handlingen var det som fick mig att vilja se denna film men vad jag fick var inget minnesvärt. Här finns inget som lämnar något slags avtryck på mig som tittare och jag har väldigt svårt att engagera mig i karaktärerna. Detta var ett alltför enkelt berättande utan något risktagande.
ryderup
2014-02-22
Alexander Paynes "The Squid and the Whale"?
Grebleppen
2010-11-18
Bajs.... Nej, men seriöst om det finns något som är äckligare än bajs så är det väl den här filmen och surkål. Tyvärr.... och ni som tänker "shit snubben tycker surkål är äckligt" Det är jääätteäckligt. Ellen Page och den något wierda småkåta adopterade brorsan lyfte upp filmen till en tvåa.
Pari
2010-10-19
Ellen page <3
jingoo
2010-10-16
Mysig liten bitter filmpärla med en del riktigt bra scener. Bra skådisar, främst Haden Church och Page. Tyvärr saknas något, jag tycker det mellan Quaid och Parker blir ganska mesigt. Annars riktigt bra.
Astrojacob
2010-09-02
Satt i en och en halv timma o väntade på att nåt skulle hända. En kick, ett lyft, en twist, nåt, nåt, nåt..... så slutade filmen. Vi har sett det förut; intelligent humor really stinks. Detta var knappt roligt, med några få undantag. Synd på så vanligtvis bra skådisar med taskigt manus. Svag Trea för den vaga ambitionen att försöka visa att även intelligenta människor kanske har känslor?
iya
2010-06-18
Wow har aldrig sett den här förutsättningen i film förut... eller vänta jo det har jag, bara några hundratals gånger. Finns inte mycket mer att säga. Filmen är inte originell någonstans, vet inte vad Quaid gör mem agerar gör han iaf inte, Ellen Page spelar samma roll som vanligt och Sarah Jessica Parker leverar samma gamla urusla framträdande. Filmen suger end of story.
m98_hen
2010-03-12
SJP kan verkligen inte agera -över huvud taget.
Heartofarebel
2010-02-09