2.4

Smekmånad i Las Vegas

Under ett ödesdigert pokerparti mot storspelaren och kvinnotjusaren Tommy förlorar Jack 60.000 dollar. Men han får en chans att slippa undan skulden. Om Tommy får ”låna” hans blivande fru över helgen…Nu kan allt hända – och det är just vad det gör. Och den oväntade hjälpen kommer bildligt talat ifrån ovan, i form av 34 fallskärmsförsedda Elvis-kopior. Här finns en svart Elvis, en indisk Elvis med turban, en mini-Elvis…Och alla slungas de in i den hisnande karusellen när Jack kämpar för att återvinna sin kvinnas hjärta mitt i Las Vegas!

Originaltitel Honeymoon in Vegas
Regissör Andrew Bergman
Manus Andrew Bergman
Genre Komedi, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, James Caan, Sarah Jessica Parker, Pat Morita, Johnny Williams, John Capodice, Robert Costanzo, Anne Bancroft, Peter Boyle, Seymour Cassel, Burton Gilliam, Brent Hinkley, Dean Hallo, Jerry Tarkanian, Keone Young, Danny Kamekona

F-M-J
2016-07-19
Småskön komedi, stark tvåa. Caan är obehaglig som själslös rikeman.
2016-04-07
Banal men underhållande och typisk 90-talskomedi som lever mycket på tidsandan. Cage är rolig och miljöerna sköna. Soundtracket består nästan uteslutande av Elvislåtar.
Ahrle
2015-07-22
Småkul film i typiskt tidigt 90-tals maner. Scenen hos "hövdingen" fick mig att skratta högt. I övrigt är den väl lite överdriven och orealistisk här och där, men det är helt ok underhållning ändå.
ziferN
2014-12-16
Det är lite underhållande allt, men inte särskilt rolig som film och därav den som förväntar sig en komedi borde nog leta vidare. Däremot så har filmen en underbart galen Nic Cage som alltid är rolig att titta på, där han visar den sidan av honom vi fick se mycket av på 90-talet. Men filmen i sig är väldigt svag och inget som sticker ut så en svag trea blir det.
Tenchi
2012-08-03
Charmig och notsalgifull rulle med en ovanligt skojig Cage.
rutigpesto
2011-10-18
gjuten som alltid
ClaudeStrife
2011-10-15
Många småroliga scener med NC som gör filmen till en film värd att titta på trots sin enkla handling.
dudson
2010-08-23
Kanon-Skoj komedi med Skön-Twistad story som inte går av för Hackor!=) Cage visar åter igen vilken Duktig-skådis han är!! Sen en Slemmig Caan med åxå hehe....
KyLLo
2010-01-22
Cage är sevärd och anledningen till att jag såg klart filmen.
Paramis
2009-07-29
Jag bara garvar högt åt Nicholas Cage neurotiska utbrott i filmen. SJP har aldrig sett så bra ut som i denna film.