2.8

Smile

Efter att ha bevittnat en bisarr, traumatisk incident som involverar en patient så börjar Dr Rose Cotter uppleva skrämmande händelser som hon inte kan förklara. Hon blir tvungen att konfrontera sitt förflutna för att försöka överleva och undkomma sin nya fasanfulla verklighet.

Originaltitel Smile
Regissör Parker Finn
Manus Parker Finn
Genre Skräck
Skådespelare Sosie Bacon, Kyle Gallner, Caitlin Stasey, Robin Weigert, Jessie T Usher, Kal Penn, Judy Reyes, Kevin Keppy, Rob Morgan, Gillian Zinser, Marti Matulis, Dora Kiss, Sara Kapner, Matthew Lamb, Vanessa Cozart, Jack Sochet, Nick Arapoglou

Spook
2023-01-01
En lång och dålig film...
Adeoo
2022-12-30
Jag såg framemot att se denna men blev besviken. Ett problem jag hade med filmen var att den var väldigt förutsägbar, förstod vad som skulle hända ett tag innan det hände nästan hela tiden. Jag väntade på att jag skulle bli underhållen men det kom aldrig tyvärr. Det är inte så att jag tycker att den är usel och verkligen inte skulle rekommendera den, gillar man skräck som jag gör så tycker jag att man kan se den men att ändå inte har för höga förväntningar som jag hade.
Commandante
2022-12-26
Otäck påträngande känsla. Det är lätt att se kopplingarna till psykoser, hur det ser ut från såväl den sjukes som från omvärldens perspektiv. Filmskaparna knyter dock inte ihop säcken på något särskilt snyggt sätt, när de väljer att prioritera möjligheten att göra uppföljare framför att verkligen ta itu med frågan om hur människor med såna här manier skulle kunna ta sig ur sin situation.
Starlette
2022-12-10
Håller med en del andra, man ser likheter med flera andra filmer. Många jumpscares. Tycker den ändå är sevärd om man gillar skräck.
Robkiller
2022-11-22
Vilket skräp.
Engravadlax
2022-11-17
PeterTheW
2022-11-16
Som tidigare kommentar - Lånar från två betydligt bättre filmer. Fungerar okej på sina sätt, lite småobehaglig men inte mer.
amam
2022-11-06
Lånar rätt friskt från It Follows och The Ring, två bättre filmer. Annars är det en ganska förutsägbar film om en kvinna som inte blir trodd om att det som händer henne är på riktigt och har en del ganska löjliga cheap scares. Men den är hyfsat underhållande och tät ändå samt Sosie Bacon gör ett bra jobb i huvudrollen.
djonipony
2022-11-06
Bra obehag och mystik, toppat med en del gore/äckel. Inget box fresh över en kvinna inte blir trodd, eller att Döden förföljer folk, men det funkar.
jezebel
2022-10-28
En stark 3:a! Kortfattat är allt med filmen bra, förutom den här Smile-delen av storyn som i min mening känns alldeles för tonårs-appellerande.