2.9

Smokin' Aces

Buddy "Aces" Israel är en slemmig korthaj och före detta medlem i Cosa Nostra. Mot löfte att få vittnesbeskydd bestämmer sig Aces för att vittna mot sin före detta chef, den ökände gangsterbossen Primo Sparazzi. Detta resulterar i att Sparrazzi utfärdar en belöning för Aces hjärta (bokstavligen), något som mycket snart sprider sig i den undre världen.

Originaltitel Smokin' Aces
Regissör Joe Carnahan
Manus Joe Carnahan
Genre 2000-tal, Action, Komedi, Kriminalare, Drama
Skådespelare Ben Affleck, Jason Bateman, Peter Berg, Brian Bloom, Andy Garcia, Ray Liotta, Ryan Reynolds, Alicia Keys, Jeremy Piven, Tommy Flanagan, Chris Pine, Matthew Fox, David Proval, Taraji P Henson

Skapad 2019-10-29 av Maskinisten
Buddy 'Aces' Israel är en showartist i Las Vegas som på fritiden sysslar med kriminalitet och umgås med maffian. Då FBI lyckas övertala honom att vittna i en rättegång mot en av de stora maffia...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av Mat1az
Fartfylld action i ett adrenalinpumpat tempo med en skön twist på slutet, visst låter det riktigt coolt och häftigt? Men håller det riktigt enda ut, och luktar det inte lite väl mycket plagiat ...   Läs mer »

2017-10-22
2014-12-05
Denna film delar mig i två läger för dels är detta en riktigt cool, underhållande actionfilm i värsta musikvideostil med härliga skådisar men samtidigt så är det väldigt mycket yta med våld som gränsar till det makabra och där praktiskt varje karaktär är stulen från någon annan film. Det är dock filmens sista minut som avgör mitt betyg. 3+
ulpe01
2013-10-28
Det känns inte som att skådisarna fått samma manus, det är som att titta på snuttar ur helt olika filmer. Ganska underhållande vid ett par tillfällen men inte minnesvärd alls.
JOFA
2013-10-13
Jättedålig filmtitel - trodde detta var en av all blackjack filmer som jag "förmodligen redan sett". Denna film skulle heta något intresseväckande unikt som tex revolver (nej vänta - redan tagen titel). Men jäklars vilken film!! Gillar man inte detta så gillar man inte tarrantino - Eller så ogillar man det för att det är likt men inte tarrantino.. Ja jag vet inte - Enligt mig så är detta way bättre än en del av tarrantino. Cant wait to see this commercialfree with blueray and surround =)
yrkeschaufföre
2013-01-11
Jag undrade långt in i filmen varför jag spelat in den men sen dök Alicia upp och jag fick svaret...men trots henne så var detta verkligen skit, jag satt bara å önskade att alla skulle dö hela tiden.
XJR
2012-11-14
Efter omtitt höjer jag filmen till en 3:a. Man behöver nog se den mer än en gång för att greppa nyanserna och den röriga handlingen. Sen har jag börjat gilla de 3 galna bröderna, är det bra eller dåligt...? Skitsamma, men de ger definitivt galenskapen ett (tre..) ansikte!
lottes
2012-09-16
Plus för de coola gangstertjejerna och allmänt vansinniga over-the-topkaraktärer. Den speedade lillkillen var riktigt obehaglig. Men en film som man klarar sig med att se en gång, repris känns inte nödvändigt. Jeremy Piven gör ett övertygande asshole som vanligt.
Jannebanan
2012-05-26
Filmen har alldeles för höga tankar om sig själv. Stor och kompetent rollista men vad hjälper det när manuset är en Rat race i gangster miljö. Jag fullkomligt hatar korta snabba MTV-klipp och skakiga handkameror. Det enda denna film ger mig är yrsel och huvudvärk!!
Supernaut
2012-02-06
Kanske inte en fyra för alla, men jag gillar många små quirks i den och därmed är det en fyra för mig.
soilheart
2012-02-03
Vissa actionscener är okej, men allmänt är den bara förvirrad, svårt att förstå vad den vill egentligen.