2.1

Smurfarna

När den onda trollkarlen Gargamel jagar smurfarna ur sin by, tumlar de ifrån sin magiska värld och in i vår - i själva verket mitt i Central Park. Bara tre äpplen höga och fast i The Big Apple, måste smurfarna hitta ett sätt att komma tillbaka till sin by innan Gargamel hittar dem.

Originaltitel The Smurfs
Regissör Raja Gosnell
Manus J David Stem, David N Weiss
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Hank Azaria, Neil Patrick Harris, Jayma Mays, Sofía Vergara, Tim Gunn, Madison McKinley, Meg Phillips, Jonathan Winters (röst), Alan Cumming (röst), Katy Perry (röst), George Lopez (röst), Fred Armisen (röst), Paul Reubens (röst), Anton Yelchin (röst), Kenan Thompson (röst), Jeff Foxworthy (röst), John Oliver (röst), Wolfgang Puck (röst), Gary Basaraba (röst), B J Novak (röst), Tom Kane (röst), John Kassir (röst), Joel McCrary (röst), Frank Welker (röst)

2018-06-17
usel....
TheHorrorfan
2017-03-26
Helt okej. Lite för barnsligt för min smak, men det är ju en barnfilm så man får ju vad man förväntar sig. Svag 3:a.
2016-10-23
Som helhet en väldigt rolig och underhållande film. Smurfarna är väldigt snyggt animerade.
Tatty
2016-07-31
Äntligen såg man denna nu efter en lång tid. Var en okej, bra och rolig katt. Men annars trodde jag att filmen skulle vara roligare. Det var den inte fast smurfarna var iaf gulliga och katten rolig.
Commandante
2014-07-31
Bara produktplaceringarna är värda ett bottenbetyg.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet var detta på gränsen till en medioker film. Detta främst skurkarna som räddar den och varje gång Hank Azaria var framför kameran var filmen något underhållande då karaktären var så patetisk att de bjöd på lite skratt. Samt ett par av rösterna till smurfarna var ganska så passande. Men resterande var ju bottennapp. Man fick inte lära känna smurfarna så värst bra, filmen hade flertals subplot som inte gick någonstans och den kunde bli oerhört fånig vid sina stunder. Det viktigaste i nuläget är att få bort den där hemska smurf låten de sjunger nonstop i filmen, den sätter sig som tuggummi i hjärnan!
peu-depeu
2014-07-13
Det är så mycket som är fel med den här filmen. Stereotyperna, könsfördelningen, den fjantiga handlingen som tydligt riktar sig till riktigt små barn som mixas med någon vuxenvärld med ämnen som inte är ett dugg intressanta för små barn. Filmen är fylld med reklam och det finns ingenting som är älskvärt med smurfarna som jag antar att man ska tycka om. Jag hoppas att mina framtida barn aldrig behöver se denna film.
Portugallien
2014-02-03
petson81
2013-12-21
Det är inte såhär jag minns smurfarna från när jag var liten direkt
Simon_19
2013-11-29
Hahahahahahahahahahaha! Kan inte sluta skratta när man går in på LTT86's profil här under och ser vilka filmer han satt betyg på. Åh Gud. Tror jag väckte grannarna med mitt skratt!