1.9

Smurfarna 2

Smurfarna är tillbaka! Denna gång tar äventyret plats i Paris. Smurfarna tar hjälp av sina mänskliga vänner för att befria Smurfan som blivit kidnappad av Gargamel eftersom hon vet hur man kan fövandla Gargamels senaste onda skapelser ?Busar? till riktiga smurfar.

Originaltitel The Smurfs 2
Regissör Raja Gosnell
Manus Karey Kirkpatrick, David Ronn, Jay Scherick, J David Stem, David N Weiss
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Neil Patrick Harris, Brendan Gleeson, Hank Azaria, Jayma Mays, Jacob Tremblay, Katy Perry (röst), Anton Yelchin (röst), Alan Cumming (röst), Christina Ricci (röst), Fred Armisen (röst), Jonathan Winters (röst), George Lopez (röst), John Oliver (röst)

2018-06-17
usel.....
dafreakish
2015-05-01
Missförstå mig rätt, det här är inte bra och ettan ligger snubblande nära. I stort påminner filmen om ettan men tempot och gulligheten tilltalar barn. För oss vuxna erbjuder den inte mycket förutom en skön Azaria och en Gleeson som spelar med pondus. En filmserie man önskar tar slut nu.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet var detta en dålig film. Det enda positiva är katten Azrael och några av smurf rösterna som Jonathan Winters som Papa och George Lopez chockerande nog passade här bra som Grouchy mer än vad han gjorde i första. Men bortsett från det är detta bara en dålig film rakt av. Den skapar problematik som inte behövs vara där från första början, handlingen är nästan identisk som första fast mindre humor eller snarare sämre humor och där är flera saker som inte alls hänger ihop och får filmen att ha en massa plot-holes som egentligen inte är plot-holes. Manuset är med andra ord extremt lat. Det är ytterst tråkigt att detta var Jonathan Winters sista film, han förtjänade en så mycket bättre film att gå ut med. Som tur är han en av de mer rättfärdiga sakerna med filmen.
Zebulonm
2014-07-12
Nej den här var inte värst....
Elvis_83
2014-06-18
Oväntat nog bättre än ettan men det är fortfarande inte bra.
Portugallien
2014-03-03
Hanna-Kari
2014-01-04
Ganska usel film men katten var rätt rolig!
petson81
2013-12-21
Om möjligt till och med sämre än ettan
izaFACE
2013-12-18
kanske inte så himla bra, men den är ju så himla charmig så man dör lite.
Mikael602
2013-12-03
Så mycket socker i en och samma film, behöver borsta tänderna nu.