2.4

Smurfarna: Den försvunna byn

Smurfarna är tillbaka i ett animerat filmäventyr, där vi får se smurfarna som vi aldrig sett dem förr! En mystisk karta leder Smurfan och hennes vänner Glasögonsmurfen, Klunssmurfen och Muskelsmurfen ut på ett äventyr genom den Förbjudna skogen. Målet: den största hemligheten i smurfarnas historia.

Originaltitel Smurfs: The Lost Village
Alternativ titel The Smurfs 3
Regissör Kelly Asbury
Manus Stacey Harman, Pamela Ribon
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Demi Lovato (röst), Rainn Wilson (röst), Joe Manganiello (röst), Jack McBrayer (röst), Danny Pudi (röst), Mandy Patinkin (röst), Dee Bradley Baker (röst), Frank Welker (röst), Michelle Rodriguez (röst), Ellie Kemper (röst), Julia Roberts (röst)

2004Orre
2019-06-25
Helt okej. Lite smårolig och fin animation. Även om den är ganska barnslig och förutsägbar så kan den vara är skön film att se om man inte vill se någonting episkt eller så.
dafreakish
2018-02-03
Denna tredje smurffilm är helt okej för de mindre, men bjuder inte på något nytt även om det är snyggt gjort och med skön musik. Omdömet är att det är helt okej, men inte ett dugg mer.
theFeber
2018-01-30
Helt klart över förväntan! Bra, spännande underhållning för barnen, samt en hel del bra budskap.
2017-11-06
Bitvis lite småkul och småbra faktiskt. Men inte mycket mer än så. Slätstruken tvåa.
Jamesa
2017-06-20
Faktiskt mer rolig och bättre än förväntat. Inte optimalt på något sätt, men som sagt bra och bättre än förväntat.
Lotso
2017-04-03
I sin helhet är Smurfs: The Lost Village, precis det man tänker sig det är. Småbarnen lär finna nöje i den, och det är just den målgruppen filmen riktar in sig på. Den är färggrann och håller ändå ett lagom bra tempo under sina 89 minuter. Jag vet inte om de riktiga smurf fansen kommer tycka om den, men jag är nog rätt så säker de kommer uppskatta den mer än live-action filmerna. I slutändan var den helt okej, det känns ganska så taffligt att kritisera och hata på en sådan här film. Den är vad den är, och gör sitt jobb. Faller lite in i Trolls gropen skulle jag väl vilja säga.
Fd_Runngren
2017-04-01
En fin story. Som småbarnsförälder kommer jag säkert få se den "ett par" gånger om den blir tillgänglig hemma, men den tål nog att ses ett par gånger.