2.4

Snabbare än döden

En ensam cowboy rider in i en stad. Fast denna gången är det en kvinna, spelad av Sharon Stone, som ska rensa upp staden på banditer. Gene Hackman spelar åter igen en ond cowboy som styr en stad. Denna gången anordnar han en tävling där man ska duellera en mot en tills det bara är en kvar och vinnaren får en viss prissumma.

Originaltitel The Quick and the Dead
Regissör Sam Raimi
Manus Simon Moore
Genre Action, Thriller, Western, 90-tal
Skådespelare Sharon Stone, Gene Hackman, Russell Crowe, Leonardo DiCaprio, Tobin Bell, Lance Henriksen, Roberts Blossom, Kevin Conway, Keith David, Gary Sinise, Mark Boone Junior, Olivia Burnette, Sven-Ole Thorsen, Woody Strode, Pat Hingle

HerrNenne
2017-04-26
Åh fy fan, vad var det här. Förutom några hyfsade skådespelarinsatser är detta något av det dummaste jag sett. Och Sharon Stone, skojar dom? Nä, det här var bara pinsamt.
MaxMackan
2015-03-31
Svag fyra. Gillar verkligen stilen som är en hyllning och en pastisch på gamla western-rullar på samma gång. Det är dessutom välbehövligt med en western som utmanar de stela könsroller som dominerar genren. Som sådan är det en frisk och skön tappning rätt igenom som knappt höjer en annars rätt vanlig rak film över medelbetyget.
marleey
2015-02-27
Relativt bra westenrulle med massor av spännande revolverdueller. Kul med en kvinnlig westernhjälte, en roll som Sharon Stone gör bra. Många bra och namnkunniga skådisar höjer filmen, bl.a en ung DiCaprio och Crowe. Gene Hackman gör rollen som skurk bra. Storyn är okej, jag gillar den skämtsamma tonen. Fint foto. Svag 3:a.
2014-11-16
Leonardo DiCaprio spelar ung rebell, Sharon Stone sexig och kaxig dam på besök, Hackman byns elaka översittare och Russel Crowe en präst som slutat synda. Man kan inte klaga på rollistan i denna western som bjuder på ett enkelt manus. En no-brain-movie som är mer underhållande än bra men inte alls så dålig som kritiker fått för sig. 2+
pungsnigel
2014-10-12
Efter att ha sett filmen ännu en gång så höjs betyget till en fyra.
ClintanTheKing
2014-03-02
Fräck thriller/western som har ett snyggt foto. Den drar en hel del åt thriller-hållet med obehagliga vibbar lurandes egentligen hela filmen igenom. Sharon Stone funkar helt okej som snabbskjutande hämnare och Gene Hackman är ju som klippt och skuren för rollen som vidrigt kräk vilket han spelat många gånger. Crowe och DiCaprio lägger till ytterliggare stjärnstatus i en på det stora hela helt okej western-rulle.
Zeds2003
2014-02-13
Underbar! Klippningen och montage-delarna var skit nice, sådant man aldrig får se annars typ! Mycket lek med fotot också! Och jag gillar inte westernfilmer annars!
chow666
2013-08-18
Inte så himla bra egentligen för ja tycker att det saknas en hel del i filmen, men filmen lyfts väldigt mycket pga skådespelarna särskilt gene hackman, leo decaprio och lance henrikssen enligt min mening. Så det blir en stark 3.
rebecca1989
2013-06-17
Helt ok västernrulle. Jättebra skådespel. Det enda minuset är att man inte får lära känna karaktärerna ordentligt & att filmen känns något kort.
RemusLupin
2013-03-17
Sharon Stone är så snygg att jag inte vet vart jag skall ta vägen... i övrigt en helt okej film, klart sevärd.