Snacka går ju...

Gymnasiekillen Lloyd vill inget hellre än att bli tillsammans med den vackra och intelligenta Diane. Lloyd gör allt för att försöka vinna hennes hjärta. Diane får ett stipendium att studera i England och ställs därmed inför ett svårt val.

Originaltitel Say Anything...
Regissör Cameron Crowe
Manus Cameron Crowe
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare John Cusack, Ione Skye, John Mahoney, Lili Taylor, Amy Brooks, Pamela Adlon, Jason Gould, Loren Dean, Jeremy Piven, Charles Walker, Philip Baker Hall, Joan Cusack, Glenn Walker Harris Jr, Lois Chiles

movieguy72
2019-09-23
Åttiotals filmer har en viss tendens att vara ytliga, vilket inte är något fel men visst är det uppfriskande att se en åttiotals film som går mer på djupet men ändå inte ger avkall på hala 80-tals känslan med musik och kläder. Cameron Crowe har gjort en mogen kärleksfilm med unga människor. Sen är John Cusack och Lili Taylor helt magnifika och visst känns det vemodigt när man ser Cusacks karriär idag, när han släpper den ena b-rulle efter den andra.
päronanton
2018-04-14
Det är något speciellt med just åttiotals filmer! Dom har en vis känsla som gör att idag trettio år efter verkligen håller! Denna var bra! Jag älskar åttiotals känslan!
Hypostas
2016-04-19
Sockerchock.
Harkaiden
2015-07-05
80-talsmagin är total. Cusack och Skye har hur bra kemi som helst mellan varandra och övertygar. Som andra har skrivit kommer sidointrigerna lite i vägen, men filmen slutar aldrig att engagera. Cusack och hans brorson är sjukt roliga tillsammans för övrigt.
Ful_fisk
2014-11-20
Cameron Crowes debutfilm är en charmig feel good-film som skildrar en ungdomsromans men som också gör den trovärdig och färgstark. Filmen koncentrerar sig främst på karaktärerna och låter skådespeleriet bära mycket, vilket är vist. Att det rock-betonade soundtracket (självklart, det är ju Crowe…) och humorn fungerar bra gör det ju knappast sämre heller. Till filmens nackdel är givetvis att en del klyschor och mindre intressanta sidointriger breder ut sig, som det ofta blir i den här genren. Men i slutändan sätter jag ändå en fyra, för jag gillade verkligen att titta på den här filmen. Trevlig.
Darn
2014-05-18
(Glömt betygsätta denna sedan långt tillbaka) Att se Cusack som oförstörd och lite laid-back charmör gör mycket för filmen. I övrigt är det mycket enligt formulär 1A vad gäller den här typen av filmer. Dock gör den härliga mixen av ett 80/90-talsskimmer mycket för eftersmaken. Avslutningsvis skulle jag våga mig på att sätta en summa pengar på att hans rollkaraktärs utstyrsel och prat med ett fickminne, adresserat till "Diane", i en bil måste ha varit en lånad ingrediens till Agent Coopers persona i Twin Peaks. Det måste vara så.
amam
2014-03-26
Väldigt söt men inte direkt utmanande heller. Svag trea.
GinNTonic
2014-01-26
Mysig och fin film med bra dialog och karaktärer. Väldig rolig utan att för den skull tappa trovärdighet. Lloyd är en riktigt härlig karaktär, förmodligen Cusacks bästa roll.
#54
2014-01-18