2.3

Snake Eyes

Den korrumperade och karriärsugne snuten Rick är på boxningsmatch. Bakom honom sitter den amerikanska försvarsministern och strax efter att matchen har börjat blir denne skjuten av en prickskytt. Portarna till arenan stängs och Rick startar en mordutredning med 14 000 möjliga mördare eller vittnen.

Originaltitel Snake Eyes
Regissör Brian De Palma
Manus David Koepp
Genre Action, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Gary Sinise, John Heard, Carla Gugino, Stan Shaw, Kevin Dunn, Michael Rispoli, Joel Fabiani, Luis Guzmán, David Anthony Higgins, Mike Starr, Tamara Tunie, Chip Zien, Jayne Heitmeyer, Eric Hoziel

andmoreagain
2022-08-22
Skulle Hitchcock ha gjort film på 90-talet så skulle det kunna ha blivit som den här filmen. Verkar vara rätt utskälld men jag tyckte det var en stabil dussinrulle. 2+
Count_Duckula
2022-07-10
Har svårt för Di Palma. Men Cage och Sinise är väl måttligt underhållande.
2021-07-12
Filmen börjar bra men sen? Nicolas Cage är inte min favorit skådis...
norenorama
2017-05-11
Köpte filmen när jag var liten och gillade den aldrig riktigt även då jag såg den flera ggr. Hade tidigare sett The Rock och Con Air, kunde aldrig sluta förväntade mig att Nicolas Cage skulle vara en klassisk hjälte. Nu när jag såg om den tyckte jag den var riktigt bra, stark 4a.
Brouhaha
2015-09-26
Verkar ju iallafall som om De Palma hade kul! Så ganska intressant att titta på, även om storyn inte var så mycket att hurra över. Nic är störd som vanligt, Gary är duktig som vanligt, och Carla... Ja, ni vet varför hon var med i filmen.
kakbakarn
2015-07-12
På de flesta sätt en dussinfilm, typisk 90-talsrulle, men lyfts av en del intressanta regiidéer. Jag gillar de skiftande perspektiven till exempel. Cage är lite småstörig här, slutrepliken är hemskt lökig och det finns förstås annat att anmärka på, men filmen tråkar aldrig ut mig - och sånt är ovanligare än man kan tro.
Ghostface
2014-11-23
Tyvärr gör inte inledningen filmen. Spänningen infinner sig aldrig men känner på mig att Nic Cage är stolt över sin skådespelarinsats.
ryderup
2014-11-23
Inte jättespännande Hitchock-film av De Palma. Orkade inte ens bli imponerad av den inledande oavbrutna kameraåkningen.
2014-11-16
Öppningsscenen är helt fantastiskt där första delen helt saknar klipp. Det var en fröjd att som filmintresserad se detta. Tyvärr så håller det inte i sig genom filmen utan faller rätt så snabbt och rätt tungt. "Snake Eyes" tillhör inte De Palmas starkaste filmer, den är ganska tråkig och allt för förutsägbar. Skådisarna imponerar inte! 1+
Berniey
2014-03-01
Börjar riktigt lovande, men sen så blir det bara ännu en tröttsam action med överdrivet skådespel och då främst av Cage. Riktigt uselt, förutom den lovande inledningen.