2.6

Snakeskin

Ett ungt par tar upp en liftare längst vägen. Ganska snabbt upptäcker de att denna man har mycket skumt i sitt bagage. Alice är den drivande i paret. Hon bor i en förort i Nya Zeeland. Hon vill bo på route 66. Alice är den klasssika mtv generationen. Hennes högst ordinära liv går inte ens att jämföra med det liv hon drömmer om. Kenny däremot. Han är juriststudent, lugn och stabil. Han gillar att ta ansvar. De båda letar efter äventyr till vilket pris som helst, när de möter Seth får de uppleva mer äventyr än vad de någonsin kunnat drömma om. Seth tar dem med till en ny värld, en värld av subkulturer som du aldrig ens kan läsa om, en färd fylld av faror och mardrömmar....

Originaltitel Snakeskin
Regissör Gillian Ashurst
Manus Gillian Ashurst
Genre Drama, Äventyr, Fantasy, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Melanie Lynskey, Boyd Kestner, Dean O'Gorman, Oliver Driver, Paul Glover, Charlie Bleakley, Gordon Hatfield, Taika Waititi, Jodie Rimmer, Adrian Kwan, Jacob Tomuri

JanneN
2013-07-19
Filmen var väldigt bra gjord. Bra skådespelarprestationer. Filmen är kanske i klass med Tarantino´s meningslösa våldsskildringar. Den får en fyra - men jag kommer aldrig att se om den och om Gillian Ashurst gör fler filmer av den här sorten så tänker jag hoppa över dom. Precis som med Tarantino, så är det bara "Pulp Fiction" jag sett - och gett bra betyg.

2007-01-10
Snakeskin hade möjligheterna att bli en riktigt bra film men mängder av anledningar finns för att den aldrig blev det. För det första, skådespeleriet är från vissa av aktörerna skrattretande uselt, de övriga håller dock en godkänd nivå. Handlingen känns ointressant och töntig. Eller vad sägs om skinskallar som klär sig i damkläder och springer runt och kysser män, och en allmän försköning av droger. Nä, det här är en svag film som skulle passa bättre som en komedi än en thriller. Usch! Gillian Ashurst har både regisserat och skrivit manuset. Båda arbetena är debutjobb och det kan jag lugnt konstatera - det märks! Se vidare efter något välgjort och underhållande är mitt råd!
Mr_AG
2006-04-09
svag trea
babylou
2006-02-21
alltså, jag trodde att filmen skulle vara kass. det är egentligen värsta amatörfilmen, regissören ville ha coola karaktärer och snygga repliker... lite överjobbat det där. men filmen är skitgo att glo på och jag blir sugen att lyssna på country. så b-rulle eller ej; jag gillar den.!!!
sillen
2003-06-09
rätt grym och annorlunda roadtrip rulle!! snyggt filmat och bjuder på många överraskningar!!!
jojjoson
2002-04-10
Läste texten på baksidan av fodralet (T.V)Tänkte mig att wow..detta kan vara en shjysst rulle. Lite independentfilm sådär..En skön småruggig thriller MEN... filmen var horribelt lam. Trist manus. Seg och långdragen. Inget nytt och spännande. Tror att regisöören försökt kopiera Lost Highway emellanåt. Nä..filmen floppar för min del. Men ger den en tvåa ...vyerna i filmen var snyggt filmade.