2.3

Snälla Kriminella

Berättelsen om det nydumpade cykelbudet Sasan och den misslyckade rapparen MC Baboo, som har många vardagsproblem. För att försöka få ordning på tillvaron bestämmer de sig för att bli kriminella, vilket leder till att de får både polisen och ett livsfarligt gäng efter sig.

Originaltitel Snälla Kriminella
Alternativ titel Most Unwanted
Regissör Sara Young
Manus Sara Young, Simon Garshasebi, Johan Wiman, Babak Yousefi
Genre Komedi, Kriminalare, 2020-talet
Skådespelare Simon Garshasebi, Babak Yousefi, Lisbeth Johansson, Roshi Hoss, Johan Glans, Sanna Bråding, Louise Nordahl, Max Nerdal, Erik Bolin, David Bexelius, Linus Eklund Adolphson, Per Sandberg, Mikael Gardelius, John Nejdebring, Andreas Aspén, Dan Lindqvist, Johan Wiman, Jonas Öhman Lundin, Henrik Nyblom, Horshid Biabani, Anis Don Demina, Daniel Norberg, Johanna Nordström, Hasse Brontén, Caisa Ankarsparre

debe
2021-06-04
Visserligen skrattade jag ordentligt ibland, men den var riktigt dålig.
Ful_fisk
2021-05-28
Fantastiskt usel! Redan i första scenen kändes det som att jag kollade på en sådan där kortfilm från någon folkhögskola man genomlider på festivaler. Sedan kändes det snarare som en YouTube-kanal. Att man då vet att det kommer pågå i 90 minuter känns direkt svindlande. Oproffsigt filmat, och oerhört fånigt, men inte alls på det där charmiga viset, utan bara b-igt. Visst ett par skratt finns väl, främst från MC-gängets sida, men helheten är ändå så tramsig att det inte hjälper. Är detta nya grejen, att Sveriges ledande mediakanal gör flams som ser ut att vara gjorda av vilken amatör-youtuber som helst? Skrämmande framtid vi har i så fall.
finkan
2021-05-10
Riktigt kul
Gman1993
2021-05-04
Galen film med många skratt
ivansaknad
fett kul och rolig film
Gunnarbolin
Garvade läppen av mig
NadjaHansen
2021-05-04
Sjukt rolig om du gillar galna komedier som Dum och Dummare.
nuffer
2021-05-02
Önskar jag kunde ge minus fem
ToddDowney
2021-05-02
En vidrig Anus Don Vagina drar ner betyget till en två som annars var en små mysig komedi om två idioter som finner sig själva mellan polisen, Johan Glans och ett Segway gäng.
ToddDowney