2.6

Sniper

En rutinerad prickskytt ska ledas av den orutinerade agenten från Washington. Agenten är topprankad, men har inte visat sina framfötter i dödsspelet som dessa två nu kommenderats till i Panamas djungel. En inledningsvis kärv stämning byts så småningom ut mot en värme som man sällan ser, annat än vid sann vänskap mellan män.

Originaltitel Sniper
Alternativ titel Sniper - krypskytten
Regissör Luis Llosa
Manus Crash Leyland, Michael Frost Beckner
Genre Drama, Thriller, Action, 90-tal
Skådespelare Tom Berenger, Billy Zane, J T Walsh, Aden Young, Ken Radley, Reynaldo Arenas

Skapad 2019-12-10 av Rollywood
Thomas Beckett är en av Amerikas bästa prickskyttar, just nu stationerad i Panamas djungler. Hans jobb är att \"ta ut\" rebeller som kan utgöra hot. Men alla prickskyttar har en partner som beräk...   Läs mer »

Andreas_
2020-02-09
Såg denna när den kom 93 och älskade den, riktigt välgjord 90 tals action med coola sniping scener och en bra Tom Berenger och Billy Zane i rollerna, såg om den år 2020, många år sedan den släpptes och jag betydligt äldre och kan bara säga att av nostalgiska skäl så gick den fortfarande att se men i övrigt så är den faktiskt riktigt kass i mångt och mycket, inte så kass att den inte alls har något underhållningsvärde men mycket är riktigt dåligt utfört och manuset är klichefyllt i deluxe, så jag rekommenderar att har man sett den för många herrans år sedan så behåll minnet av den istället för att se om den idag och inse hur dåligt det mesta är, men vill man se om den ändå av nostalgiska skäl så duger den i brist på annat, betyget blir trots allt en stark 2:a för det finns inte många sniper filmer där ute att välja och vraka i, tyvärr.
Djason
2016-12-30
Berenger och Zane är bra. Spännande och välgjord b film.
deswhip
2016-08-05
Filmen är cool och en originalfilm som sen inspirerat och kopierats av många filmmakare.
amam
2015-06-07
Kändes inte speciellt realistisk och var ingen höjdare actionmässigt heller. Svag tvåa.
2014-11-08
Sniper är underhållande och spännande. Oförutsägbar på vissa ställen och extremt förutsägbar på andra. Sammantaget är filmen godkänd, inte bäst i sin genre och inte heller sämst. 2+
GrandMaster_E
2013-06-09
Spännande och välgjort. Berenger & Zane har kemi.
2013-02-24
Rätt långsam men ändå underhållande action med mängder av svettig djungel och vapen. Gott om trygga klyshor att gotta sig i.

2012-11-25
Denne føltes virkeligen ikke troverdig ut.
GinNTonic
2012-06-10
Lite oväntat så var den relativt realistisk, men någon bra film är det ändå inte.
Solidus
2012-01-07
Välgjord krypskytt-action. Funkar bra som tidsfördrivande actionfilm.