2.7

Snitch

John Matthews är en familjefar som med framgång driver ett byggföretag i Missouri. Hans son Jason har hamnat i problem med lagen och står inför åtal för att ha handlat med droger. För att sänka sonens straff avsevärt väljer John att samarbeta med DEA och gå undercover för att hitta fällande bevis mot större spelare på drogmarknaden.

Originaltitel Snitch
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Ric Roman Waugh, Justin Haythe
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Jon Bernthal, Susan Sarandon, Barry Pepper, Michael K Williams, Rafi Gavron, Melina Kanakaredes, Nadine Velazquez, Lela Loren, Benjamin Bratt, JD Pardo, David Harbour, Harold Perrineau, Kyara Campos, James Allen McCune

Murvel48
2021-12-05
Ett medelmåttigt drama, stundtals på gränsen till pekoral. Dessutom ganska ologiskt på ett antal punkter, förmodligen för att få till några krystade actionscener.
Zebulonm
2019-11-11
Riktigt bra.
fridenpaden
2017-09-18
Bättre än jag hade trott.
Djason
2017-08-18
Spännande action där Dwayne Johnson gör för honom en ganska nedtonad roll. Välspelad med många kända skådisar.
deswhip
2017-08-17
Filmen är hyggligt trovärdig, välgjord och välspelad, castingen är också bra. Man kan tycka att det inte finns så mycket att gnälla på egentligen och filmen är helt ok. Men filmen är också j*vligt ospeciell! Därför kan inte betyget bli högre än en tvåa...
AsianDawn
2017-08-16
Rak och stabil actiontriller.
Rele
2017-08-15
Jag blev överraskad att den här filmen innehöll så mycket spänning och action. Manuset var inte så högklassigt och hade många enkla tappar. Jag ger en svag trea i alla fall.
Raimo_1985
2016-09-22
Det här är nig Dwayne's bästa! Spännande actiondrama som är jävligt överdrivet men ändå trovärdigt. Detta blir första Dwayne-filmen jag sparar.
isecore
2014-12-05
Ett platt och oengagerande actiondrama som trots en bra grundplåt ändå aldrig lyfter. Svag tvåa.

2014-11-24
Det som i grunden är en spännande idé blir tämligen ospännande i denna regi. Dessutom känns filmen lite som en pekoral, eller i varje fall en märklig informationsvideo. Inget är dock The Rock´s fel.