3.2

Snobben och Karl firar jul

Charlie Brown är bekymrad över att han inte känner sig speciellt glad över att julen är i antågande. Han försöker på olika sätt hitta rätt julkänsla.

Originaltitel A Charlie Brown Christmas
Regissör Bill Melendez
Manus Charles M Schulz
Genre Kortfilm, 60-tal, Familjefilm, Animerad
Skådespelare Peter Robbins (röst), Christopher Shea (röst), Kathy Steinberg (röst)

Tonti
2015-12-21
Sensibel.
ziferN
2015-01-16
För mig så är tanken när man tittar på dessa typer av julspecialer att man ska bli så otroligt varm i kroppen och återinför den kärlek man har för jul, som jag har. Men denna gjorde inte det för mig, tyvärr. Den var varken kul eller underhållande, inte heller särskilt mysig. Lite av julkänslan finns dock där. Tanken var först att ändå ge den en trea men när jag tänker på vad en julspecial ska vara för mig blir det en tvåa.
Lotso
2014-12-30
I sin helhet är detta inte bara en av de bästa julfilmerna någonsin, det en fantastisk film som verkligen säger åt barn, detta är varför vi firar jul. Och den gör det inte på något avskyvärt eller kontroversiellt sätt. Den gör det helt naturligt samtidigt som filmen hedrar tomten. Jag sparade denna till sist av julfilmerna och det gjorde jag rätt i. Jag kände på mig det skulle vara den bästa och jag hade rätt. Fantastisk moral, rolig humor, simpel animation och passande röster. En klassisk Charlie Brown film i dess sann anda!
Chrille81
2014-12-21
Oh, Charlie Brown. En fin liten julfilm som verkligen inbringar julstämmning, med många sunda poänger och frågeställningar gällande tex överkommersialisering...borde vara ett stående inslag på Julafton.
Darn
2013-12-22
Härlig på så många sätt! Humorn, stämningen och musiken (för att inte tala om den fina julgranen).
92axha10
2013-12-18
Har alltid gillat snobben och den här filmen fångar både humorn och stilen. Den här har även en bra poäng och illustrerar bra hur julen allt mer börjar bli kommersialiserad.
schramm
2013-12-18
Försök se det här utan att nalla på julglöggen! Försök bara!
Ondskapt
2010-12-09
Det är rätt juligt, men jag finner mobbningen mot Charlie Brown är fruktansvärd och det blir lite lökigt mot slutet.
2009-11-09
Jag har aldrig förstått tjusningen med Snobben jag heller. Snoopy dansen är väll höjdpunkten...
cred2winona
2009-08-26
älskar snobben! "Maybe Lucy's right. Of all the Charlie Browns in the world, you're the Charlie Browniest."