2.3

Spegel spegel

Den fåfänga och onda drottningen lurar till sig både den stilige prinsen och kungariket. Hon förvisar Snövit ut i skogen för att bli av med henne för alltid. Men Snövit hittas av ett banditgäng bestående av sju dvärgar och med deras hjälp ska hon nu vinna över drottningen och ta tillbaka allt som tillhör henne.

Originaltitel Mirror Mirror
Alternativ titel Mirror Mirror: The Untold Adventures of Snow White, Spegel, spegel - Bröderna Grimms äventyr om Snövit, Äventyret om Snövit - Spegel Spegel
Regissör Tarsem Singh
Manus Jason Keller, Marc Klein, Melissa Wallack
Genre Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Julia Roberts, Lily Collins, Armie Hammer, Nathan Lane, Jordan Prentice, Mark Povinelli, Joe Gnoffo, Danny Woodburn, Sebastian Saraceno, Martin Klebba, Ronald Lee Clark, Robert Emms, Mare Winningham, Michael Lerner, Sean Bean

Skapad 2019-12-14 av RebeckaNilsson
En klassisk Snövitsaga med en komisk twist. Drottningen som är spelad av Julia Roberts har tagit över sin man (hennes femte äkta make) rike och tvingat hans enda dotter Snövit att leva inlåst p...   Läs mer »

Robkiller
2021-03-26
Helt ok. Håller intresset uppe.
RunRiot
2018-01-16
Nej det här var inge vidare. Den har en viss charm, men det överskuggas tyvärr av ett uselt manus och halvdan regi. Lily Collins är ingen dålig skådespelare, men hon övertygar inte heller och Julia Roberts känns bara platt. Behållningen var Armie Hammer och Nathan Lane, som är bra vad de än gör, men inte ens de lyckades tyvärr rädda den här smörjan.
yrkeschaufföre
2018-01-02
Svag, svag trea. Jag gillade den lite annorlunda riktningen. Gillar Lily och Julia, kul å se henne i en ond roll.
JPerlie
2017-01-19
Jag gillade den här. Bortsätt från lite fåniga ljudeffekter och en och annan scen som inte lyckades bli så rolig som den va tänkt. Och bortsätt från Julia Roberts försök till en accent som inte är konsekvent hela filmen igenom. Inte ens i början. I övrigt var den charmig, vacker och skrattade till och med högt några ggr. Jag älskar att den var riktad till att styrka kvinnor genom att prinsen inte ska vara den som "räddar" prinsessan. Så kul att se en annorlunda tolkning. Med överseende för några larviga scener var denna film väldigt underhållande. Två entusiastiska tummar upp! 😊
dafreakish
2016-11-13
Stilsäkre Singh gör den här gången upp med den gamla berättelsen om Snövit, en idé han borde undvikit att genomföra. Det här är en film fylld med ruttet skådespeleri (Roberts är den enda som kommer undan med hedern i behåll trots massivt överspel), värdelösa studiomiljöer där resultatet blir fullständigt platt och livlöst samt ett slut som enbart blir fånigt och överdrivet. Varför gjordes den här filmen och för vilken publik? Misslyckad på precis alla plan.
karlstadtös
2016-08-06