2.6

Snövit - Äventyret fortsätter

Den elaka drottningen och hennes skurkaktige bror planerar att hämnas på Snövit och hennes unge stilige prins. De tar prinsen till fånga och spärrar in honom i sitt slott. Men Snövit ger inte upp så lätt. Tillsammans med sina nya vänner - sju små flickdvärgar - försöker hon att rädda sin prins.

Originaltitel Happily Ever After
Alternativ titel Snow White: Happily Ever After, Happily Ever After: Snow White's Greatest Adventure
Regissör John Howley
Manus Martha Moran, Robby London
Genre Animerad, Familjefilm, Musikal, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Irene Cara (röst), Edward Asner (röst), Zsa Zsa Gabor (röst), Malcolm McDowell (röst)

peu-depeu
2015-02-22
Den här är något av det värsta jag har sett. Jag har sett många dåliga filmer och många av dem är så dåliga att man kan skratta åt dem. Den här kunde jag inte skratta åt, den var helt enkelt bara jobbig. Alla karaktärer var jobbiga, de var fult designade och den väldigt konstiga handlingen vet jag inte riktigt varför den skulle vara så viktig att göra film av. Jag såg den här filmen för några dagar sedan och jag har redan glömt vad filmen gick ut på. Dvärgarna hade bytts ut till dvärginnor, av vilken anledning? Vi fick träffa Moder Natur, varför? Jag hade kunnat skriva ett bättre manus på en kvart. Och sångerna. Herregud vad dåliga de var.
Ramza
2013-05-21
Trean baseras bara på barndomsminnet som är väldigt gott. Ska nog undvika att se om den dock. :)
virrycute
2012-04-25
Den här filmen är riktigt bra! Det kommer tillbaka en massa barndoms minnen med den här filmen. Jag har inte hittat denna film någonstans och jag har letat som en galning. skulle vara roligt om den kunde visas.

2012-01-16
Charmig fristående uppföljare till Disneys tecknade klassiker. Och som en sådan så fungerar den riktigt bra. Mysig handling varvas med trevliga karaktärer, däribland en grupp av kvinnliga dvärgar, som alla talar med dalmål. Sådant kan man ju inte annat än att gilla skarpt. Animeringen är bra och musiken vacker. Den svenska dubben är riktigt bra.
DrJW
2011-09-17
En rätt intressant fortsättning till den orginella sagan. Och jag pratar inte om Disney-versionen.
Ravlor
2010-09-17
Ah! Den här var awesome när jag var liten! Nu vet jag inte vad jag ska ge den!
dawnofpagolia
2010-02-13
Aw, jag hade glömt bort den, undrar om den är kvar hos min mamma? =)
Ramza
2009-10-06
Älskade den som barn. Lika bra att inte se om den och behålla det minnet. =)
IronWoodis
2009-05-21
Alltså, den här filmen är ändå mysig, och mystisk... och asrolig att se på när man är äldre xD "Kolla nu när jag stoppar prinsen" Men den kan ändå inte få mer än en etta för att annars skulle jag nog förolämpa mina andra ettor och tvåor.
Cedergren
2009-04-24
Hur köper man filmen? har letat bra länge efter få se filmen..