1.8

Snövit och de sju små dvärgarna

En popsaga och berättelsen om flickan som inte fick sjunga som hon ville och därför beslöt sig för att leva sitt eget liv.

Originaltitel Snövit och de sju små dvärgarna
Alternativ titel Snövit och de sju dvärgarna
Regissör Berndt Egerbladh, Lasse Åberg
Manus Karin Liungman, Berndt Egerbladh
Genre Musikal, 70-tal
Skådespelare Kjerstin Dellert, Kisa Magnusson, Janne Schaffer, Håkan Serner (röst), Björn Skifs, Lennart Skoogh, Gösta Wälivaara, Lasse Åberg, Sven-Anders Bengtsson, Johan Dielemans, Tomas Ledin, Ulf Neidemar, Paul Sundlin, Maria Svedberg-Bäckman, Håkan Sterner

andmoreagain
2021-05-16
Proggmusiken blir, för mig, ganska olidlig och lägg dessutom till lite opera på det också… Men helheten är undermålig, det här var verkligen ingen Andew Lloyd Webber-klass om man säger så. Älgkören iklädda kostymer var bäst. En märklig soppa som enbart lever på sin daterade charm.
2017-12-12
Oj, vilken bisarr tillställning! Stackars Snövit får inte sitta och sjunga kampsånger för sin elaka styvmor - bara en sådan sak. Och Janne Schaffer som blyg dvärg - med repliker och allt. En ofördärvad pojkspoling vid namn Too much Ledin sjunger lika illa då som nu, medan Skifs redan då hade en sagolik pipa. Storyn är i det närmaste obefintlig, och musiken gick av förklarliga skäl inte till musikhistorien (även om de spelar bra). Det är så otroligt mycket 70-tal, så ofördärvat naivt och lagom vänstervridet. Tveksam om det verkligen var bättre förr, men det var tamigfan charmigare. Jag log i sextio minuter. (6+/15)