1.9

Snow Dogs

Tandläkaren Ted Brooks får en dag reda på att han har en släkting som testamenterat sina ägodelar till honom. Han reser till Alaska för att se vad hans arv innehåller. När han kommer fram får han en överraskning: han har ärvt ett gäng slädhundar. Fjällmannen Thunder Jack vill gärna lägga beslag på hundarna. Han uppmanar därför Jack att skynda sig tillbaka till varmare klimat...

Originaltitel Snow Dogs
Regissör Brian Levant
Manus Michael Goldberg, Mark Gibson (III), Jim Kouf, Philip Halprin, Tommy Swerdlow, Gary Paulsen
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, James Coburn, M Emmet Walsh, Nichelle Nichols, Sisqo, Graham Greene (II), Brian Doyle-Murary, Joanna Bacalso

smichael
2020-12-13
Oväntat bra faktiskt. Stort plus att hundarna inte pratar.
SerinaPerdita
2016-07-19
Gullig "må bra"-film
spielmitmir
2015-03-10
Barnfilm, kom ihåg det ni som ger kritik. Rätt charmig tycker jag. Dock väldigt kliché! Kan barnfilmer aldrig ta några nya lite mer oväntade grepp?
CinemaStrange
2015-01-26
Jag minns den här filmen...fast det var flera år sen så omölig att betygsätta i nuläget.
2014-11-04
Såg den tillsammans med barn och de var väldigt nöjda. Mycket vackra vyer i Alaska, stundtals spännande för barnen. En helt ok familjefilm. 2+
ziferN
2012-11-28
Minns att jag såg den på bio. Bland dom värsta misstagen i mitt liv.
jonbo
2011-10-05
Gooding Jr är ju irriterande mest hela tiden, och filmen har den där typiska överspelstonen på alla fronter. Men värre har man ju sett.
Agatefilm
2011-06-11
Tråkig, tråkig och tråkig. Men några ställen var bra.
Neverletgo
2010-11-19
massa hundar som springer omkring. Fast det fattar man kanske på namnet.
paketpris
2010-08-30
Jag ville gå ut och döda hundar efter denna film..