1.9

Snowbeast

Tv-film om en skidresort vars årliga vinterfestival avbryts när ett snöodjur dyker upp och mördar folk.

Originaltitel Snowbeast
Regissör Herb Wallerstein
Manus Joseph Stefano, Roger Patterson
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Bo Svenson, Yvette Mimieux, Robert Logan, Clint Walker, Sylvia Sidney, Thomas Babson, Jacquie Botts

2012-01-23
Trodde verkligen jag skulle gilla den här b-skräckisen, men det mest rafflande jag såg var tyvärr Bo Svensons skidoverall. Pratig och ospännande med på tok för lite snömän.
Hargulaf
2011-09-30
Much ski-doo about nothing.
henrikj
2011-07-10
Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
KyLLo
2010-07-27
En präktig kalkonskräckis. Fotot håller samma kvalitet som privatfilmer från 70-talet. Bilderna består ofta av långa sekvenser med utförsåkare och skoteråkare. Inga läckra bildvinklar eller skrämselsekvenser här inte. Manuset är ointressant och replikerna riktigt dåliga. Skådespelarna är också dåliga. Musiken påminner om "Fredagen den 13:e"-filmerna som kom några år senare, men ljuder mer eller mindre konstant och passar inte alls ihop med bilderna här. Det är påfrestande. Dessutom är filmen så långtråkig. "Sällskapsresan 2" har betydligt mer spänning. De få gånger den pälsklädda killen, förlåt "odjuret", dyker upp får jag mig några skratt åt hur billigt och uselt det är. Och inte ens ett hyfsat trovärdigt slut kunde de få till. Alla som ger den här något annat betyg än en etta är antingen ironiska eller för snälla. Det här är ju Filmtipset och inte YouTube.
Ondskapt
2009-12-16
För degig och för lite snömonster
Sugi
2008-08-23
Ganska seg film, men monstret är så underbart elak att den förtjänar en 2a.
Docklands
2007-08-12
Mycket skrämmande film som häll mig vaken bra länge.. pga jag inte kan förstå att den här fått kultstämplel
Dele
2006-11-13
Den här var lite för läskig för mig.
solmannen
2006-06-24
Snacka om skit, men den hade ju ett visst underhållningsvärde ändå.
Behemoth
2006-01-23
Inte mycket att hurra för.