3.3

Snowtown

Dramakriminalare om seriemördaren John Bunting som härjade i Adelaide, Australien på 90-talet. Baserad på verkliga händelser.

Originaltitel Snowtown
Alternativ titel The Snowtown Murders
Regissör Justin Kurzel
Manus Shaun Grant
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Daniel Henshall, Lucas Pittaway, Craig Coyne, Louise Harris, David Walker, Anthony Groves, Brendan Rock, Frank Cwiertniak, Keiran Schwerdt, Bob Adriaens, Richard Green (II)

2017-10-03
Överskattad
Kayuzuzu
2017-03-23
Otroligt välspelad och obehaglig. Jag är inte känslig av mig men jag har rysarkänslor i mig en vecka senare när jag tänker på filmen.
stgurgel
2017-03-11
Obehag av härligt påfrestande sort
LucaCanali
2016-08-26
obehagligt realistisk. och visst är det så här man ska berätta den här historien, långsamt och med total frånvaro av underhållningsvåld, men lika fullt så tycker jag att två timmar är i längsta laget och det håller ner betyget en aning. betyg: bra- (58/100).
uttu
2015-10-26
Stängde av för den var så vidrig. Jag pallade inte.
haajen
2015-05-24
En film som man inte ska gilla utan kanske mer betrakta, den är välgjord och känns väldigt autentisk. Våldet är sparsmakat men när det väl visas är det brutalt men aldrig exploaterande. Respekterar det filmskaparna velat åstadkomma men troligtvis inte en film jag kommer att vilja se om.
pufred
2014-12-01
Australiensisk seriemördarfilm baserad på verkliga händelser. Det är skitigt, obehagligt, nästan dokumentärisk känsla. Mycket stämningsfull bakgrundsmusik. Men den känns rätt seg, mycket meningslösa dialoger,och alldeles för många scener vid ett matbord där folk äter. Hade lätt kunnat kortats av med en tjugo minuter. Men den är osentimental, naken,rå, vardagsnära, och man glömmer att de skådespelar.
dbergkamp
2014-04-02
Mycket obehaglig och rå film. En film som sitter kvar i medvetandet ett bratag efter sitt slut. Stort plus för mycket bra skådespeleri.
2014-02-18
White trash i kubik. Obehaglig film om obehagliga människor. Dessvärre går mycket av realismen förlorad i det konstnärliga berättandet, vilket i kombination med det låga tempot gör det hela rätt så segt. Bra soundtrack, dock. Allt som allt en svag trea. (7-/15)
Noethe
2013-09-18