2.2

Snuten i Hollywood 3

Axel Foley är tillbaka i Los Angeles. Denna gång undersöker han ett gäng biltjuvar, vars spår leder till en nöjespark i södra Kalifornien.

Originaltitel Beverly Hills Cop III
Regissör John Landis
Manus Steven E de Souza
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Jon Tenney, Joey Travolta, Eugene Collier, Jimmy Ortega, Stephen McHattie, John Saxon, Judge Reinhold, Timothy Carhart, Hector Elizondo, Theresa Randle, Alan Young, Bronson Pinchot, Louis Lombardi, Gilbert R Hill, Michael Bowen

Commandante
2024-01-03
Jag älskar ettan och gillar tvåan, men det här är så fruktansvärt dåligt. Det känns som om alla inblandade glömt bort hur man gör som skådespelare. Storyns skurk känns inte övertygande för fem öre.
BjörnBandhund
2021-10-10
Hade blivit ett högre betyg om de skurit ned på F-andet. I längden stod jag inte ut. 2+/5.
Albion
2020-12-31
Omtitt efter 23 år och det är ett glatt återseende tycker jag. Frejdig actionkomedi och eftersom det är ett tag sedan jag såg Eddie Murphy nu så blev det här bra, man kanske lätt kan tröttna på hans stil om man drabbas av honom för ofta. Intrigen helt ok och actionkomedi ska väl se ut lite så här antar jag. Jag hade en trevlig stund och höjer till en svag 4;a denna gång, dvs 4-
2020-08-12
Nja. Intressant att notera att både tvåan och trean har mer väletablerade regissörer än ettan, men ingen kan ändå återskapa originalets magi. Detta blir lite väl fånigt när samma vals dras tredje gången igen, och någonstans undrar man varför i helskotta Axel, som är polis och personligen såg vem som utförde mordet i början av filmen, inte bara arresterar den skyldige när han sedan finner honom. Det finns liksom inget som hindrar honom, som i den första filmen. Blir mest konstigt när han ska hålla på och försöka bevisa för mördaren och hans hantlangare hur allting gick till när han är den enda med egentlig makt i rummet. Att Taggart saknas är förstås en stor brist med, och att ersätta honom med en look-alike blir bara olustigt. Nja. Två filmer räckte, och det är mest bara den första som är värd att gå till historien.
sodomiten
2020-07-17
Det är någonting äckligt med att dom skjuter på varandra hela tiden. Och sen skrattar de i slutet när alla fått några kulor i kistan.
päronanton
2019-05-25
Den är okej, tre filmer räcker gott och väl. Men Eddie Murphy är väldigt skön! Den bästa i serien tycker jag är helt klart första filmen från 1984.
2018-03-07
Också filmer som inte uppskattas av mig, tyvärr!!
2017-09-10
Jag gilla man har gått ifrån de andra filmerna, man kan ju liksom inte höra hur mycket som helst av Murphys pladdrande utan att bli trött. Men det är inget mästerverk och i princip är det en 80-talsrulle från 90-talet
Murvel48
2017-01-09
Det började rätt hyggligt men sen var avsaknaden av goda ideer total.
Semiramis
2015-02-12
Äsch, så dålig är den väl inte? Men den kan ju inte jämföras med ettan.