2.2

Snyggingar

11-åriga Amy gör uppror mot sin traditionella familj när de motsätter sig hennes önskan att gå med i en frisinnad dansgrupp.

Originaltitel Mignonnes
Alternativ titel Cuties
Regissör Maïmouna Doucouré
Manus Maïmouna Doucouré
Genre Drama
Skådespelare Fathia Youssouf, Médina El Aidi-Azouni, Esther Gohourou, Ilanah Cami-Goursolas, Myriam Hamma, Maïmouna Gueye, Mbissine Thérèse Diop, Demba Diaw, Mamadou Samaké, Bilel Chegrani, Canelle Brival, Jean-Paul Castro, Bass Dhem

martingo89
2020-11-13
En film som kommer undan med att sexualisera barn, ironiskt nog genom att påstå sig ha ett budskap om att sexualisering av barn är dåligt. Det är ungefär som att spela in en snuff-film där budskapet är att mord är dåligt. Detta är en riktigt sjuk film.
LillaBlåaMus
2020-09-16
Börjar bra, tappar mot slutet. Håller med Emma Engström på P1 (Kulturnytt) om att kameran är mer kommenterande än sexualiserande och att Netflix (ursprungliga) val av affisch förtjänar kritik snarare än själva filmen, där ämnet sätts i ett sammanhang.
ShenLong
2020-09-15
drama komedi kan man väl ändå inte säga att det är. Kanske socialrealism ?
HerrNenne
2020-09-14
Nej, mest krävande att se på. Enda spänningen är att se fram emot när det blir jobbigt nästa gång. De sista två minuterna var det enda som gav mig något. Vackra sista bilder, men känns helt frånkopplat från resten. Kontroversen: Jag förstår vad filmen vill säga. Men visst blir det problematiskt när man måste visa det också. Kanske inte lyckades behandla det optimalt.
Asmorod
2020-09-14
Jag har lagt de senaste tre timmarna på att försöka komma ihåg när jag senast såg något så jävla dumt. Utan framgång, bör tilläggas.