2.8

So Young

Zheng Wei och hennes vänner i universitetets korridorlägenheter tar sig igenom adolescensens alla utmaningar och glädjestunder. Efter examination fortsätter dem med att försöka få bukt med gamla romanser och andra oavslutade kapitel.

Originaltitel Zhi wo men zhong jiang shi qu de qing chun
Regissör Zhao Wei
Manus Li Qiang
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Mark Chao, Han Geng, Bao Bei-er, Yang Zishan, Jiang Shuying, Zhang Yao, Ryan Zheng, Liu Yase

Rixn
2014-02-03
Slog kinesiskt rekord för icke-3D-filmer när den kom. Kineserna kan verkligen relatera till den här filmen. För oss andra blir det ett fönster till en värld vi inte vet så mycket om. Det är också ett tidsdokument för alla då verkligheten för kineser i motsvarande miljö ändras så snabbt, även om känslorna är desamma.
Redfield4ever
2013-11-15
Håller med Hindsight om att det definitivt skriker nedklippt på sina ställen här, framförallt i sista akten som känns som om den borde vara lika lång som de två första tredjedelarna ihop. Men jag faller för charmen och tvingas sätta en stabil fyra på den. För så mycket vill jag se om den.
Hindsight
2013-11-11
Regidebutering. 2/3 av filmen är väldigt intressant och bra på många olika sätt. Filmen hade från början enligt ryktena en nästan 4 timmar lång klippning och även om jag inte sett några säkra källor på att detta är fallet blir det ändå smärtamt uppenbart att filmen genomgått en ganska brutal nedklippning när den sista 1/3 av filmen börjar spelas upp. Väldigt gott skådespeleri från större delen av ensamblen dock.