3.2

Soaked In Bleach

En film som undersöker idén att Kurt Cobain inte sköt sig själv utan istället blev mördad.

Originaltitel Soaked In Bleach
Regissör Benjamin Statler
Manus Donnie Eichar, Richard Middleton, Benjamin Statler
Genre 2010-tal, Dokumentär, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Tyler Bryan, Kale Clauson, Jeff Denton, Jonathan Grout, Julie Lancaster, Daniel Roebuck, Sarah Scott

MaxMackan
2015-12-19
Den här filmen bevisar med all önskvärd tydlighet att Courtney Love är manipulativ, kalkylerande och har stora problem. Involverad i mord? Ingen aning. Men filmen gör som en bra konspirationsfilm ska göra. Sätter en krypande paranoia innanför ens skin och får en att tvivla på allt. Dock har jag lärt mig med åren att inte svälja allt med hull och hår. Men en trevlig filmupplevelse!
JimmyChris
2015-11-30
Helt Sanslöst hur en av vår tids största musikgenier kan bli mördad och sedan bli avskriven som självmord när det finns ett 20tal saker som talar emot självmord. Bra dokumentär med riktigt bra konkreta bevis som gås igenom bevis efter bevis efter bevis. Man sitter chockad med öppen mun efteråt och äcklad över hur bevis, vittnen och självklarheter ignorerats. Det har gått flera dagar och jag kan fortfarande inte släppa denna dokumentär.