Society

Bill är orolig över att han är inte är som sin syster och sina föräldrar. De umgås med fint folk från ett högre samhällsskikt, medan Bill är lågmäld och har fötterna på jorden. Till och med hans flickvän är olik honom. Det går så långt att Bill misstänker att han håller på att bli galen. Är allt en stor konspiration?

Originaltitel Society
Regissör Brian Yuzna
Manus Woody Keith, Rick Fry
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Billy Warlock, Patrice Jennings, Evan Richards, Devin DeVasquez, Heidi Kozak Haddad, Ben Slack, Tim Bartell, Charles Lucia, Concetta D'Agnese, Brian Bremer, Ben Meyerson, Maria Claire, Conan Yuzna, Pamela Matheson, Jason Williams

Count_Duckula
2012-10-03
Lighten up Billy boy, drink your tea before you drool!
gauze
2012-08-13
Screaming Mad Georges organiska effekter är bitvis lökiga men också bitvis heeeeeeelt fantastiska
filmfreak1
2012-05-10
Grymt bra första halva, sen blir det lite för mycket. Billy Warlock gör det väldigt bra. 3a!
Amx
2012-05-06
Slutet och låten i slutet, haha <3
Malfunction
2012-04-27
Schysst blandning av trubbig samhällskritik och fisting, Åsa-Nisse stunderna klarar jag mig däremot utan.
Count_Duckula
2012-04-24
Tangerar femman, hiskeligt bra!
ziferN
2011-12-26
Helt klart charmig, spännande och underhållande från början till slut. Storyn är underbar och den håller mig i schack i princip hela tiden. Slutet var dock en aning sjukt, äckligt och makalöst bra. Jag har en känsla av att om jag skulle se denna när jag var yngre så skulle slutet troligtvis lämnat en stor påverkan hos mig, och jag måste även säga att detta är definitivt Yuznas bästa film. Positivt överraskning som gav en bra tidsfördriv!
cristian81
2011-12-16
Helt sjuk och det får den ett extra plus för
volvo_240
2011-07-10
Extremt störd film med ivss potential. Men den faller platt tyvärr.
film/spel_nörd
2010-11-08
Yuzna är nog helt enkelt en tvättäkta DÅLIG och SMAKLÖS regissör.. Men HÄR serru, verkar det som om han bara "råkat" göra ett mästerverk, trotts den traditionella allmänt sunkiga atmosfären.. Detta är enligt mig en gyllene paranoia-klassiker i samma klass som Polanskis verk. Synd bara att den kändes så kort, hoppas på att det kanske finns någon form av ocensurerad version att få tag på..