3.2

Solanin

Meiko som nyligen tagit studenten arbetar på kontor med ett jobb hon hatar. Hennes pojkvän Naruo bor med henne på grund av att hans deltidsjobb inte betalar tillräckligt. Naruo är även sångare i ett rockband som aldrig tagit sig förbi träningsstadiet. När Meiko säger upp sig från jobbet skapar det spänningar i förhållandet. Kommer de bli lyckliga, och kommer Naruos band att få ett skivkontrakt.

Originaltitel Solanin
Alternativ titel Soranin
Regissör Takahiro Miki
Manus Izumi Takahashi
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Arata, Kengo Kôra, Aoi Miyazaki, Yoichi Kondo, Natsuki Okamoto

colorspace
2014-02-21
Vackert och så jävla bra! Läs mangan om ni inte redan har. Alla är vi någon gång unga, förvirrade och kära i livet och döden samtidigt.
HerrNenne
2012-10-03
Första timmen är bra, men sen kommer nästan en hel timme som är alldeles för seg och pretentiös vilket drar ner den tyvärr. Karaktären Taneda är mest irriterande också. Alltid trevligt att se Aoi Miyazaki, speciellt med en gitarr i handen, och det tillsammans med första timmens diskussion kring avvägningen av liv-jobb är behållningen vi får.
Spidde
2012-03-05
Jag är väldigt förtjust i mangan med samma namn som filmen bygger på och hade velat se filmen länge, och fick leta ett bra tag innan jag hittade den. Filmen är bra, men lite väl seg och långdragen, vilket inte var ett problem med serien. De har varit mangan väldigt trogna och vissa av skådespelarna är kusligt porträttlika sina tecknade förlagor. Skådespelarna är bra men vad som drar ner filmen är tyvärr det långsamma tempot. Stark trea.