3.1

Sicario 2: Soldado

Kriget mot droger vid den amerikansk-mexikanska gränsen har eskalerat och kartellerna har börjat smuggla terrorister över gränsen. För att utkämpa gränskriget skickas den federala agenten Matt Graver ut i fältet, som återigen anlitar den oförutsägbare colombianen Alejandro.

Originaltitel Sicario: Day of the Soldado
Regissör Stefano Sollima
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Benicio Del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Catherine Keener, Manuel Garcia-Rulfo, Matthew Modine, Shea Whigham, Elijah Rodriguez, Howard Ferguson Jr, David Castañeda, Jacqueline Torres, Raoul Trujillo, Bruno Bichir, Jake Picking

RichardEk
2021-04-25
Kan bara stämma in i kommentarerna som redan getts. Stabil och muskulös uppföljare men utan att erbjuda något vi inte såg i den första filmen. Benicio Del Toro är så klart alltid sevärd, liksom Josh Brolin, och vi bjuds på välgjord action. Så filmen har ett egenvärde utan att vara en originell upplevelse.
2020-12-26
Stabilt. Gillar. (9/15)
Zebulonm
2020-08-24
En mycket bra uppföljare.
AdamB-film
2020-05-04
Välgjort, men en spännande inledning landar i en ganska o-spännande avslutning. Känns lite som mellanfilm i en trilog, vilket det ju också enligt planen kommer att vara!
capitol
2020-05-03
Inte alls lika tajt som den första
2019-10-14
Första filmen fungerade mycket väl hos mig. Realismen, den vassa historien och de starka karaktärerna skapade en fin upplevelse. Jag hade dock aldrig trott att filmen skulle få en uppföljare och satte på den mest som att ha lite i bakgrunden men snabbt satt jag klistrad framför TV:n. Josh Brolin och Benicia del Toro är fantastiska och även denna gång både skrämmer och fascinerar den brutala realismen mig. Nästan lika bra som den första filmen. 3+
ToddDowney
2019-08-14
Riktigt bra film. Håller samma som första, Ty Sheridan håller samma standard genom alla hans manus. Sevärd och gripande.
MsA
2019-07-04
OK men inte mer. Pipiga lilla FBI-tjej? Emily Blunt är en av se bästa kvinnliga skådisarna out there 🙂
Djason
2019-05-20
Inte lika rörigt som första filmen men inte heller lika vass. Ändå är detta en bra och hård action med bra skådisar.
Christofer
2019-05-15
Helt okej, även om det inte var mycket nytt under solen.