Solo: A Star Wars Story

Stig ombord på the Millenium Falcon och res med till en galax långt, långt borta. Genom en serie händelser i den mörka och kriminella undre världen möter Han Solo sin blivande andrepilot Chewbacca och träffar också på den ökände storspelaren Lando Calrissian.

Originaltitel Solo: A Star Wars Story
Regissör Ron Howard
Manus Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Alden Ehrenreich, Joonas Suotamo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Phoebe Waller-Bridge, Paul Bettany, Erin Kellyman, Ian Kenny, John Tui, Warwick Davis, Clint Howard, Kiran Shah, Anthony Daniels, Kiran Shah, Lily Newmark, Jon Favreau (röst), Linda Hunt (röst)

JD
2020-09-12
Det är svårt att tycka synd om krämare men jag gör ändå nästan det. De har verkligen öst på med extra allt och ändå blir det så tomt och meningslöst.
ulpe01
2019-11-30
sInte den katastrof till film man kan ha letts att tro om man kollat folks kommentarer lite varstans online, men det finns problem så det räcker och blir över. Kändes som att man filmat genom ett lager nylonstrumpor, och jag behöver inte Episod I-III's nivå på skinande nytt, men det kändes ibland som man hade glömt att tända en lampa eller två. Och var det verkligen nödvändigt att visa bakgrundshistorier för precis allt vi vet om Han Solo? Ska man göra nåt sånt kan man väl ändå komma på nåt bättre än hur de beskriver hur han fick sitt namn? Och vems idé var det att ta livet av en av de intressantaste karaktärerna? Sen fick de mig att grubbla alldeles för mycket över Landos relation till hans kvinnliga (?) droid. Bortsett från allt det där hade jag i stort sett kul med äventyrskänslan och skådisarna. Kunde blivit så mycket bättre.
TheHerminator
2019-08-04
Jag hade eg inga förväntningar alls, men jag tycker det var en sevärd film med en hel del välgjorda "twistar" på materialet de har att jobba med.
RichardEk
2019-08-01
Det skär i hjärtat att ge så lågt betyg till en Star Wars - film, men inte ens de välkända miljöerna och karaktärerna kan rädda detta försök att berätta Han Solos tillblivelse. Självklart finns här mycket action, men Ron Howards benägenhet till sentimentalitet funkar inte i Star Wars - universumet, och Alden Ehrenreich förmår inte fylla sin roll som en ung Han Solo.
JimmyChris
2019-06-26
Detta blev lite ”spaceballs” goes dåligt manus, dåligt skådespeleri och ... vafan detta är skräp. Kathleen kennedy sabbar vårt älskade Star Wars! Han Solo är så felcastad att t.om Vem fan som helst hade kunnat spela... hade varit intressantare att se en Tonårspojke varit Solo och inte en ”jag är en ung solo och det skiljer typ 4 år mellan Harrison Ford när han var med 1977 men jag ser äldre ut”. Harrison ford hade karisma och charm. Alden har bara käkben.
TURGUT
2019-05-05
Hade inga höga förväntningar på denna, valde att se den hemma med sonen istället för på bio. Bättre än väntat, helt ok Star Wars-äventyr, svag 4:a.
2019-04-28
Dyrt och snyggt äventyr där vissa actionscener verkligen är hissnande välgjorda. Men jag tyckte Solo saknade känslan av Star Wars generellt och kändes stundtals helt ointressant. kanske växer om den sätts i ett sammanhang någon gång, men det känns tveksamt med tanke på att Rogue One lyckades fånga Star Wars-känslan.
Pari
2019-04-11
Star Wars? Nej! Detta är bara ett svindyrt "äventyr" som inte alls faller mig i smak.
ilgoga
2019-03-22
Halvtrist rymd pang-pang, hade det inte varit Star Wars så hade jag somnat...
deswhip
2019-03-16
Filmen är välgjord och bra, det enda smolket är att de som vanligt i moderna filmer av det här slaget försöker klämma in lite för mycket handling, äventyr och action i dessa två timmar som är kommersiellt gångbara. Men det är en sak som är extra bra och det är berättelsen om hur Han Solo's personlighet formades. Det känns verkligen ovanligt i nya filmer, därav 3'an i betyg.