2.7

Som en Pascha

Välkommen till Europas största bordell, ett elvavåningshus i Köln. Här arbetar mer än 150 kvinnor med att förverkliga mäns drömmar. Till bordellen i sydvästra Tyskland kommer över 700 män varje dag. Det är en egen värld med ett eget betalningssystem, väktare, läkare, personalrestaurang, manikyr och frisörsalong. Filmen söker svar på en fråga ingen tidigare fått besvarad: Varför är sex så viktigt för män?

Originaltitel Som en Pascha
Alternativ titel Like a Pascha, Dream World: The Biggest Brothel
Regissör Svante Tidholm
Manus Svante Tidholm
Genre Dokumentär, 2010-tal

elzplz
2014-07-26
ett bra exempel på vår vidriga mansvärld.
Christofer
2011-12-15
Tyvärr blev det inget riktigt fokus och man kom aldrig ner på djupet på det sätt som jag hade hoppats på. Jag hade gärna sett fler intervjuer med andra kvinnor också. Överlag mår man såklart inte bra av att se hur det faktiskt går till i verkligheten, samtidigt som jag inte blev så berörd som jag nog hade väntat mig, mycket pga avsaknaden av fokus och mer påtaglig exponering än det som erbjöds. Har svårt att tänka mig att det tog hela tre år att få till det här resultatet.
claudiomarino
2010-06-21
Intressant men saknar fokus. Tidholm har en agenda men gör inget intryck.
foppa99
2010-06-19
ostrukturerat men intressant. sjuk värld
haajen
2010-06-18
Rent intellektuellt saknar jag en mer kritisk och granskande syn på hela fenomenet men rent emotionellt är det här bland det mest drabbande jag sett på länge, fy fan vad låg man blir efter att ha sett denna.
arkiv
2010-03-30
Tanken var god men resultatet blir banalt, ibland (ofrivilligt?) komiskt och lämnar inget bestående intryck efteråt. Diskussionen med Svante efter filmen var mer intressant än själva dokumentären.
emilstjernholm
2010-03-29
Jag får en ambivalent känsla inför filmen när jag hör Svante tala om motiven bakom. Jag förstår delvis att han vill visa Pascha som "det är", men samtidigt känns det ibland som att filmaren inte har gått djupare än "en elva våningar stor bordell, fan va sjukt."