3.2

Some Kind of Wonderful

En tjej upptäcker att hennes känslor för sin bästa kompis är starkare än bara vänskap. När hennes kompis som är en lite nördig kille får en date med den mest populära tjejen i skolan försöker den populära tjejens fd kille lägga sig i.

Originaltitel Some Kind of Wonderful
Regissör Howard Deutch
Manus John Hughes
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Eric Stoltz, Mary Stuart Masterson, Lea Thompson, Craig Sheffer, Maddie Corman, John Ashton, Jane Elliot, Elias Koteas, Molly Hagan, Chynna Phillips, Candace Cameron Bure, Scott Coffey, Laura Leigh Hughes, Lee Garlington, Carmine Caridi

2017-10-29
filmfreak1
2016-03-05
Så otroligt härlig och hjärtevärmande film, bland de finaste från 80-talet. Höjning!
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
Hypostas
2015-06-27
Nja, ingen höjdare.
RunRiot
2014-05-18
Ganska mycket mellanmjölk. Känner ingen sympati för karaktärerna och dras inte med i handlingen för fem öre. Känner också att slutet är väldigt random. Är detta vad John Hughes gjorde som kompensation för att Pretty in Pink inte fick det slut han ville? Lea Thompson är för övrigt tusen gånger charmigare än Mastersons ganska träiga och stela karaktär. Bäst var absolut att se Elias "Ni vet han från Turtles" Koteas.
KyLLo
2014-05-16
Jag tycker att den börjar mycket lovande. Inledningen är välskriven och underhållande, bland det bästa inom genren. Men fokuset på relationen får intresset att dala. På väg mot en fyra, men nu blir det en trea.
AlbinWesley
2013-10-22
Fram till slutet är det mesta jättebra. Nåja, man kan inte få allt. Stoltz är toppen i alla fall, i vanlig ordning. Ett Billy Idol-intro spelas flera gånger om. Vissa andra saker var också mycket bra. Fin Hughes-berättelse.
Canomia
2013-03-11
Besvikelsen. Jag trodde den skulle ha charm men det blev en i raden av skitfilm jag sett på senaste tiden. Måste sluta med det, blir bara ledsen.
MMeedendorp
2013-01-26
Tyckte att historien var lite blek och enligt mig var det inte det bästa av Hughes men den var underhållande och 80tal, sånt som jag gillar!
elzplz
2012-10-09
"this is 1987. did you know that a girl can be whatever she wants to be?" & "the only things i care about in this goddamn life are memy drumsyou." ÄLSKAR 80/90-tals-film-one-liners!!!111!<3