3.4

Somersault

Heidi har svårt att hitta sig själv och den äkta kärlek hon törstar efter. När hon av misstag hånglar med mammans pojkvän, och upptäcks, rymmer hon hemifrån till en liten stad uppe i bergen. Där träffar hon Joe och utforskar skillnaden mellan sex och kärlek.

Originaltitel Somersault
Alternativ titel More Than Scarlet
Regissör Cate Shortland
Manus Cate Shortland
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Abbie Cornish, Sam Worthington, Lynette Curran, Erik Thomson, Hollie Andrew, Leah Purcell, Olivia Pigeot, Blake Pittman, Damian de Montemas

emsir
2013-11-09
Snyggt foto ibland, men lämnade inte något intryck i övrigt.
Smutser
2010-10-19
Vackert vinterlandskap, bitvis fint foto. En förvirrad flicka, förutsägbart slut. En duktig Abbie Cornish.
sarkisdemade
2009-06-20
Bra film som tar sin egen tid och inte bryr sig om att förklara allting in i minsta detalj som de flesta filmer är så jävla besatta av.
Edithea
2009-06-17
Visserligen är inte storyn särskilt tung men filmen gör sig bra tack vare dessa "ögonblicksbilder", dessa klingande inzoomningar och wongkarwaiska färgkombos som förstärker känslorna på ett sätt som lyfter betyget, högt.
hypotetisk
2009-03-01
Väldigt bra film för dig som gillar Me And You And Everyone We Know, Lost In Translation och Expired. Väldigt vacker, bra skådespelarinsatser och en känsla som ger tid till egen reflektion. Om man inte kan relatera till karaktärerna så kanske man ser den som ointressant, men för mig var den väldigt stark, trots att den inte behandlar unika ämnen.
Lyndon
2008-10-05
Intresset för berättelsens förlopp upprätthålls nästan helt tack vare Abbie Cornishs insats. Vilken talang!
Salbohed-Kurre
2008-09-17
fin! och hon är så himla snygg, kan inte sluta glo!
Nena2000
2008-01-25
Toppenfilm!!!
Chappis
2008-01-15
jättebra !
kokoro
2007-05-19
Helt klart förtjusande! Abbie, abbie...