2.4

Something Borrowed

Medan hon firar sin trettionde födelsedag kan Rachel White inte undgå känslan av att hennes liv inte blivit som hon väntat sig. Visst har hon ett bra jobb på en prestigefull advokatbyrå på Manhattan, men hon jobbar väldigt mycket och hennes chef är en riktig tyrann. Och visst har hon bästa vännen från barndomen, den vackra och livliga Darcy, men att se Darcy flörta med sin pojkvän blir bara en påminnelse om att Rachel själv som vanligt kommer att få gå hem ensam från festen.

Originaltitel Something Borrowed
Regissör Luke Greenfield
Manus Jennie Snyder
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Ginnifer Goodwin, Kate Hudson, Colin Egglesfield, John Krasinski, Ashley Williams, Steve Howey, Geoff Pierson, Jill Eikenberry

idaho1981
2018-05-06
Hualigen vilken sörja. Fruktansvärda karaktärer, man kan inte känna med nån, som beter sig som skitstövlar hela högen. På det är varken agerandet eller regin något att jubla över. Nej tack!!
wasteoftime
2016-07-25
Alltså... Va? Nej? Allt är inte genomuselt, men det är fanken inte långt där ifrån. Att en person med Ginnifer Goodwin ska spela en tjej som gnäller över sitt utseende är ju bara löjligt. Att hon låter som bästa kompis bete sig som en idiot i alla dessa år är nästan mer löjligt. Att varken hon eller Dex ska ha vågat säga något innan, eller ens vågat tänka tanken, är löjligt. Ethans roll i allt är bara absurd. Jag förstår inte vad det är för budskap den här filmen vill ge. Jag förstår det än mindre efter scenen i eftertexterna. Vilket mischmasch av en röra. 0,9 på SH-skalan.
2016-03-17
Inte usel men inte alls bra. Tråkiga människor som inte kan vara ärliga och bara blaj. Alldeles för långt emellan skämten också, hade nog tjänat på att vara mer komedi och mindre drama.
emsir
2014-12-29
Vilken smörja av osympatiska karaktärer. När ska man sluta framställa dåligt självförtroende hos tjejer som något positivt och attraktivt?
Commandante
2013-12-08
Så dåligt, dåligt, dåligt. Ett mähä till kvinna som vill vara ihop med en fårskalle till karl. Och de här personerna ska vi alltså hoppas på att de blir ihop? Nej tack.
ViolaIngeborg
2013-08-15
Funkar i sin genre, även om den flippar ur lite väl mycket.
Rehn108
2013-07-26
Underskattad chick-flick! En favorit hos min flickvän, vi har sett den flertalet gånger. Jag gillar den också.
mawlen
2013-05-20
tjejfilm tjejfilm bjuder väl på det man väntar sig och väldigt förutsägbar, onödigt låång! kunde kortats ner till typ hälften då det händer väldigt lite
sonocronic
2013-05-11
Skön romantisk rulle. Väldigt förutsägbar och lite långtråkig men ändå skön. Väl värd en 3a
karlstadtös
2013-04-19