3.6

Something the Lord Made

En dramatisering av relationen mellan hjärtkirurgipionjärerna, Alfred Blalock och Vivien Thomas.

Originaltitel Something the Lord Made
Regissör Joseph Sargent
Manus Peter Silverman, Robert Caswell
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Alan Rickman, Mos Def, Mary Stuart Masterson, Kyra Sedgwick, Merritt Wever, Doug Olear, Gabrielle Union, Charles S Dutton, Cliff McMullen

2017-10-09
Bra
Commandante
2014-02-14
Bra film, kort och gott. Intressant nog blir berättelsen om diskrimineringen av svarta män också - förmodligen ofrivilligt - berättelsen om hur kvinnor tvingas stå tillbaka för män och ensamma ta hand om sina familjer. Se bara på huvudpersonernas fruar!
Mikrooben
2010-02-21
Värd att se om, lysande skådespel. Skulle fått fyra plus om jag inte skulle vara lite allergisk mot den här typen historier.
OverlookHotel
2009-07-19
riktigt fin film. först irriterade jag mig på att både blalock och thomas var så träiga och stela men sen insåg jag att det hade verkligen inte varit filmen till gagn om de hade varit något annat.
#54
2009-06-20
Riktigt välspelad för att vara TV-film.
OhJoy
2009-02-24
Du har en bra flickvän TheFuzz!
TheFuzz
2008-10-03
Glad att min flickvän tvingade mig att se den. Inget jag ångrar!
Perdhra
2008-08-29
Jag blev överaskad över hur bra filmen var faktiskt. Tyvärr kändes det lite mycket TVfilm över det hela. Skådespelet var i toppklass, Mos Def och alan Rickman är förträfliga i sitt samspel. Intressant att se historien bakom det kirurgiska ingreppet.
Puffie
2007-03-25
Överaskande bra film med imponerande rolltolkning av Mos Def
thewaltz
2006-12-10
"...ser ut som nåt en högstadiepjäs skulle fixa fram "Jag vet, en vit mustasch!" HAHAHA!