3.3

Somliga är tjuvar

Tre misslyckade småbrottslingar rymmer från ett arbetsläger i 30-talets Mellanvästern och ger sig ut på brottsturné; den yngste förälskar sig i en enkel och naiv flicka

Originaltitel Thieves Like Us
Regissör Robert Altman
Manus Robert Altman, Joan Tewkesbury, Calder Willingham
Genre 70-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Keith Carradine, Shelley Duvall, John Schuck, Bert Remsen, Louise Fletcher, Ann Latham, Tom Skerritt, Al Scott, John Roper, Mary Waits

Ful_fisk
2016-05-01
Helt okej Altman-rulle som jag dock tappade lite intresset för under andra halvan. Stabil regi och rätt fräckt användande av radio-soundtracket. Storyn var dock lite för bekant för någon som redan sett Badlands och Bonnie & Clyde.
oscariot
2013-04-16
den stora coca-colapsykosen!
precineadd
2013-03-18
Skickligt iscensatt, emellanåt fascinerande, men inte helt lyckad. Altman undviker banala klyschor men hamnar istället i menlöshet utan att vilja ta ett steg bort från det realistiska (som tyvärr inte direkt ger något)
Sznax
2012-01-04
En genomgående trevlig Altmanfilm. Skådespelarna är egentligen rätt usla, men deras karaktärer är väldigt intressanta och välskapade. Skön känsla för små detaljer och tidsanda. Men den första halvan är lite för överlägsen den andra. Mot slutet av filmen så har man slutat bry sig. Betyg 5.8
bubblo
2009-09-03
Mycket bra film. Amerikabskrt 70-tal med touch av roadmovie. Lite som bonnie and clyde+badlands+butch cassidy and the sunshine kid. Gillar framförallt samspelet mellan "Bowie" och Shelley duvall som kändes rart och äkta.
accatone
2007-01-30
detta är kanske den första filmen som låter radioprogram, låtar, tidingsannonser etc. relatera till handlingen. den har ett naturligt soundtrack som är ganska typiskt altman