2.4

Sommersby

Efter sju år i kriget återvänder Jack Sommersby till sin gård i Tennessee. Hans fru Laurel förvånas över Jacks nya ömhet och han verkar vara förändrad på flera sätt.

Originaltitel Sommersby
Regissör Jon Amiel
Manus Nicholas Meyer, Anthony Shaffer, Sarah Kernochan
Genre Drama, Mysterium, Romantik, 90-tal
Skådespelare Jodie Foster, Richard Gere, Lanny Flaherty, Bill Pullman, James Earl Jones, William Windom, R Lee Ermey, Ray McKinnon, Maury Chaykin
Filmnummer 1947

2017-10-25
Starlette
2016-11-21
3-. Lågmäld mittimellan-rulle. Gillade inte slutet.
idaho1981
2015-02-15
Fin film och intressant idé. Tyvärr blir det för smörigt och klyshigt. Gere är, som för det mesta, tråkig och intressant i sin roll. Den som lyfter filmen och möjligtvis skulle kunna lyfta den till en 3:a är Jodie Foster. Som alltid ger hon sin karaktär liv och hennes skådespel känns nära och äkta. Svag trea eller stark tvåa (hade varit mycket svag tvåa utan Foster).
2014-12-14
En tjej i min klass under gymnasietiden fullständigt älskade denna film och var inte sen att ta upp det när det talades om film. Mitt tycke om denna film ligger väl på en nivå att skådespelet är bra och filmen lyckas med sina inslag av att engagera tittaren emotionellt. Jag är dock inte överförtjust i den men den förtjänar helt klart mitt betyg.
Gigi1943
2014-02-03
Kul att vi verkar ganska överens om att denna film är ganska tråkig, inte förrän på slutet lyfter den lite. Man kanske kan säga att slutet var oväntat, eller så var det inte det. En del fina scener med huvudpersonerna, rent filmmässigt alltså, annars en helt okej rulle.
KlaraSofia
2013-12-28
Bra story som kunde utvecklats betydligt bättre i både manus och regi. Nu blir filmen onödigt dålig.
Berniey
2013-02-28
Snyggt filmad där Gere o Foster lyfter denna rätt så tråkiga film.
sirkurt
2012-11-19
Tröttsam och misslyckad. Känns mest som en massa meningslösa scener som staplas på varandra i en överlag underlig handling som inte känns allt för trovärdig.
Muskelkungen
2012-11-09
Konventionellt tråkig, välproducerad i småputtrig välmåendemiljö. Övertydligt manus för att även USA:s underklass skall koppla allt. Superstjärnor som presterar lamt. Lyckas ändå nå medelbetyg.
Djason
2011-08-06
Bra skådisar i en annars lam film.