2.8

Sömnlös i Seattle

När Sams älskade fru går bort flyttar han med sin lille son Jonah till Seattle. En kväll ringer pojken till ett direktsänt radioprogram. Han önskar sig en ny mamma, så att pappa ska bli glad igen. I en annan del av USA hör journalisten Annie Reed radioinslaget. Hon blir djupt rörd och får lust att träffa den ensamme mannen. Mon hon är inte ensam. Sam blir överöst med brev från giftaslystna kvinnor och Jonah åtar sig uppgiften att sålla fram den rätta och hitta kvinnan som ska bli hans nya mamma och Sams nya fru.

Originaltitel Sleepless in Seattle
Regissör Nora Ephron
Manus Nora Ephron, David S Ward, Jeff Arch
Genre Komedi, Romantik, Drama, 90-tal
Skådespelare Tom Hanks, Meg Ryan, Ross Malinger, Bill Pullman, Rosie O'Donnell, Gaby Hoffmann, Victor Garber, Rita Wilson, Barbara Garrick, Carey Lowell, David Hyde Pierce, Dana Ivey, Rob Reiner, Kevin O'Morrison

Djason
2018-03-12
Väldigt sentimental men också fin och välspelad.
lumberdajack
2018-01-02
Den får en trea för att man gillar Tom Hanks och Meg Ryan och jag hade trevligt i deras sällskap. Men alltså premissen...herregud vad långsökt. Så här orealistiskt behöver romantik inte vara. Skulle inte kalla mig cyniker, jag gillar romantik. men seriöst man behöver lite mer att stå på för att man ska tro på deras kärlek.
2017-10-18
Fiskjävel
2016-11-26
I mitt tycke är detta egentligen en ganska bristfällig film på många sätt och vis. Den är översentimental, löjligt surrealistisk och krystad. Eftersom detta är ett genomgående tema genom hela filmen känns det trots allt ganska genomtänkt och gulligt. De sympatiska karaktärerna lyfter också upp filmen ett snäpp. 3.
okidoki
2016-11-22
En romantisk saga med lyckligt slut och snälla människor. Behövs nu i hatets tid.
2016-10-05
Väldigt bra, mysig och stundvis ganska rolig film med väldigt bra skådespelare.
kakbakarn
2016-09-02
Sentimental och fin på så sätt, men om det här var filmen som orsakade den följande orkanen av lika klyschiga, stereotypa, lätt förljugna och moraliskt suspekta rom-coms som vi fått sedan dess, ja, då kan jag nog inte sätta en trea. Trots gulligheten.
2014-11-30
Inget fel på historien i sig - den är faktiskt ganska fin. Men i filmen framställs allting som alldeles för gulligt för att passa mig. Skådespelarna är bra, men det är ändå inte riktigt övertygande. Fungerade bra på sin tid och och förutom att bli en succè så innebar den ett lyft för genren romantisk-komedi.
Tatty
2014-11-30
Gillar filmen skarpt. Och slutet. Mysig film. Tom Hanks och Meg Ryan spelar bra i filmen.
AddeColciago
2014-09-14
Njae. Gullig, men utan spets.