2.6

Son of Batman

Bruce Wayne får ta hand om och skydda sin son Damian. Talia al Ghul, Damians mor är i fara och Bruce gör allt för att inte förlora sin nyfunna familj.

Originaltitel Son of Batman
Regissör Ethan Spaulding
Manus Joe R Lansdale
Genre Animerad, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jason O'Mara (röst), Xander Berkeley (röst), David McCallum (röst), Morena Baccarin (röst), Giancarlo Esposito (röst), Thomas Gibson (röst), Stuart Allan (röst)

lave
2016-09-05
Lite väl blodig för en barnfilm? Och för irriterande korkad för att vara ngt annat. Störig unge.
uncle_funk
2015-09-12
Vad hände med Deathstroke?
Hanness
2015-01-06
Brukar gilla Batmanfilmerna men denna var bland de sämre.
DrJW
2014-12-31
@Irenner: Ok.
Sir_Lord
2014-12-08
Ganska snyggt gjorda actionscener som det bjöds på i överflöd. Men blev ändå inte särskilt imponerad. Den svagaste av de tecknade batmanfilmerna jag sett hittills. Men inte på något sätt dålig
chris_lambert_
2014-11-21
Nja.
GinNTonic
2014-11-20
Batman ser ut som en fågel och hans son är en riktig brat.
lrenner
2014-09-14
DrJW: Damian kom till 2006.
iya
2014-05-11
Riktigt usel på både regi och manusfronten. Scenerna är uppenbart gjorda för en 15+ publik men manuset är skrivet för en 7+ publik, riktigt lama skämt och allmänt kass dialog. Vet att det är en animerad film men tycker ändå att man kan förvänta sig allmän kompetens när det kommer till dialogen. Killen som skrev manuset vet uppenbarligen inte ett skvatt om Batman som karaktär då han gör riktigt korkade val samt indirekt mördar folk. Tycker inte att originalmaterialet till den här filmen var något vidare till att börja med, men som koncept kunde man gjort något som var iaf lite intressant istället för att göra en halvhjärtad story där Deathstroke är huvudantagonisten. Fattar inte varför Warner och DC inte bara kommer överens om att anlita en viss grupp regissörer och manusförfattare som jobbar på deras filmer så alla håller samma bra kvalité som Under the Red Hood och TDKR.
DrJW
2014-05-11
De syns att de här är från DC´s New 52(Batman var tecknad i samma stil och var röstad av samma skådespelare från Justice Leauge:War). Idéen med att Batman har en son som han inte visste om var intressant, men hur Damien, som han heter, är som karaktär känns som att DC stal från Kick Ass-serien. Damien är i princip HitGirl, fast jobbig istället för cool(och enligt mina undersökningar så kom Kick Ass-serien 2008 och New 52 kom 2011, så min teori kan stämma). En ok film, rekommenderar dock Batman: Under The Red Hood istället mest för att Jason Todd var en mer intressantare Robin än Damien.