2.5

Shaft

FBI-agenten John Shaft Jr. vänder sig till sin främmande far, efter att hans bästa vän dött under mystiska omständigheter. Fadern och sonen måste nu navigera i Harlems undre värld för att lösa brottet.

Originaltitel Shaft
Regissör Tim Story
Manus Kenya Barris, Alex Barnow
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Jessie T Usher, Richard Roundtree, Regina Hall, Alexandra Shipp, Matt Lauria, Titus Welliver, Method Man, Isaach De Bankolé, Avan Jogia, Luna Lauren Velez, Robbie Jones, Aaron Dominguez, Ian Casselberry, Almeera Jiwa

Zebulonm
2020-11-23
Låga betyg men jag gillar den.
2020-07-27
En snäll tvåa då jag faktiskt bitvis roas av det här skräpet.
PeterTheW
2020-04-11
Den har väl sina stunder, men kvinnosynen som genomsyrar detta är verkligen avgrundslåg.
jonbo
2020-04-01
Snäll trea, Samuel L. räddar filmen i vissa stunder.
Starkbröl
2020-02-14
Trist, trist, trist.
StureStenhög
2020-02-01
Inte så tokig underhållning faktiskt. Jag uppskattar att den är retro på ett icke politiskt korrekt vis. Det som var fantasilöst för 30 år sedan känns uppfriskande när man får se det i en nutida film. Storyn är tyvärr inget vidare dock, och det här skämtandet om generationsklyftor känns verkligen hopplöst. Jag vet inte om jag har sett någon som har lyckats skämta om den aspekten av vår samtid på ett roligt sätt. Den rådande tidsandan är nog helt enkelt för uppenbar för alla att se, och i princip alla skämt på det temat i den här filmen hade nog kunnat skrivas av vem som helst. Samuel L. Jackson är dock i bra form, och får en del repliker att bli roligare än vad de förtjänar att vara. En del skrattade jag trots allt, och som hjärndöd förströelse gjorde den jobbet. Stark tvåa
gustaw
2019-10-24
Extremt dålig! Slösa inte bort tiden på detta.
Hanness
2019-08-21
Skön humor.
hsimpson
2019-08-04
Den är bitvis ganska underhållande, men det är alldeles för pubertalt också.
cosinusfi
2019-07-04
Stark trea. Bra tempo. Rolig.