3.3

En sång för Marion

En äldre grinig man går med i sin lokala kör när hans fru drabbas av cancer.

Originaltitel Song for Marion
Alternativ titel Unfinished Song
Regissör Paul Andrew Williams
Manus Paul Andrew Williams
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Terence Stamp, Gemma Arterton, Vanessa Redgrave, Christopher Eccleston, Anne Reid, Calita Rainford, Grant Crookes, Elizabeth Counsell

Krusty
2016-01-23
Brittiska feel good filmer brukar vara bra, även fast man vet hur det kommer gå, men den här filmen är alldeles för puttinuttig.
2015-10-18
Flortunn och enormt förutsägbar feel good-snyftare. Brittiskt söt istället för amerikanskt sliskig. Mycket bra insatser av Redgrave och Stamp (och Ecclesto) när deras flerbottnade och mänskliga karaktärer rör sig i en värld full av mallstöpta plastfigurer. Bra körarr och en hel del charm, men i långa loppet blir det lite väl mycket sockervadd av det hela. (6+/15)
bryngel
2014-08-08
Blir man inte på något vis berörd av denna magnifika feel good rulle, tycker jag synd om vederbörande.
myslas
2014-05-31
Visst är det lite klyschigt, men det är också varmt och fint och ibland får man faktiskt låta det kritiska ögat vila lite grann och bara låta känslorna svämma över en.
Borrman
2014-04-08
ointressant tema
Nalleman
2014-03-01
Ljuvlig film! Tårar och skratt blandas. Ingen lämnar biosalongen oberörd av en film som denna.
need_sleep
2014-02-24
Brittiskt drama med sorg, smärta och värme. En riktigt sur gubbe med en cancersjuk hustru som kämpar med sin sjukdom. Till mannens stora vrede ödslar hustrun på sin energi genom att försöka sjunga i kör. Bra berättat, mycket sevärd och en och annan tår kommer också. En 4:a.
Gigi1943
2014-02-14
Oj vilken surpuppa jag är denna gång, alla andra har gett den fina betyg men jag tyckte den var lite på gränsen till tråkig, men bra skådisar och det var inget fel på manuset. Men inga tårar för mig.
Volbeat
2014-02-09
Denna filmen har ALLT. Den är framförallt väldigt känslomässig att kolla på, tårarna rinner nog för dom flesta speciellt i slutet. Också väldigt fint budskap hur man reser sig efter en sorg, att aldrig ge upp utan tar man sig i kragen kan man uppleva så otroligt mycket kärlek och glädje. Jag rekomenderar ALLA att se denna. Otroligt bra.
AlbinWesley
2014-01-30
Det är förutsägbart och en smula för mycket för att jag rimligtvis ska kunna köpa det. Men den utstrålar en sådan värme och humanitet att jag mer än gärna ser förbi det. Vidare står Terence Stamp för en helt fantastisk prestation i huvudrollen. Och så kan det tilläggas att ungefär halva filmen var plågsamt jobbig att se då den berörde mig så starkt. Sånt går ju inte att värja sig mot, förbise. Så jag måste älska den, ändå.