2.6

Sonic the Hedgehog

Sonics försöker hantera det märkliga livet på jorden tillsammans med sin nyfunna, mänskliga bästa vän Tom Wachowski. Sonic och Tom samarbetar för att försöka stoppa den skurkaktiga Dr Robotnik från att fånga Sonic och använda sina enorma krafter för att ta över världen.

Originaltitel Sonic the Hedgehog
Regissör Jeff Fowler
Manus Patrick Casey, Josh Miller
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Ben Schwartz (röst), James Marsden, Jim Carrey, Tika Sumpter, Natasha Rothwell, Lee Majdoub, Adam Pally, Neal McDonough, Tom Butler, Melody Nosipho Niemann, Frank C Turner

PeterTheW
2021-07-02
Överraskande nog väldigt underhållande med en skön Carrey. Som barn hade jag älskat den här.
Zebulonm
2021-05-14
Nja. Inte skit, men inte bra heller.
2021-05-11
Fy fan för den här skitfilmen!!!
JPerlie
2021-05-11
Fick förvånande nog mer än vad jag hade förväntat mig. För att vara en film baserad på ett tv spel så var den rätt bra. Jag menar, vi alla minns väl vilken flopp Mario var. En entusiastisk tumme upp till Sonic.
Zok
2021-05-03
Helt ok och småtrevlig underhållning för stunden.
karlmats
2020-12-09
Jag spelade väldigt lite Sonic i min barndom men jag såg ändå fram emot att se vad de skulle göra av den blåa krabaten. Någon story finns det väl inte riktigt att bygga på vad jag kommer ihåg, så utifrån den premissen har man ändå skapat nån form av funktionell handling som jag kan uppskatta. Marsden är alltid lätt att tycka om och Jim Carrey är ändå underhållande som överspelande badding. Jag tycker nog att den börjar bättre än den slutar, nyhetens behag dör ut lite under filmens gång, barscenen där Sonic ska beta av sin bucket list är nog brytpunkten där det börjar gå utför. Och det är ju sockervadd det här, det ska man inte förneka. Till skillnad från t.ex. Detective Pikachu ser jag inte någon genuin skaparglädje kring den här världen, det är stundtals underhållande men det är också lite av en tom känsla den lämnar efter sig. Någon beskrev det som en russinkaka för barn, i brist på annat kommer de att äta den, men dyker det upp en Singoalla, Oreo eller nåt annat smaskigt så kommer denna aldrig att bli vald i mängden. En ganska stark 2a ändå, det finns sämre i genren.
shitstorm
2020-09-17
Jag och barnen gillade den.
vonadel
2020-08-07
Lite småtrevlig. Bra gjord och det är ju alltid glädjande att se Carrey. Han är klart den största behållningen. Men, räcker ändå inte för att passera ett medelbetyg. 5/10
tinytears
2020-06-18
Påminner ju om Hop som Marsden också hade huvudrollen i.
2020-06-17
Småcharmig och småkul, rätt mysig. Rätt stark tvåa. Blir lite konstig och platt också. Men trevlig.