2.7

Sonic the Hedgehog

Sonics försöker hantera det märkliga livet på jorden tillsammans med sin nyfunna, mänskliga bästa vän Tom Wachowski. Sonic och Tom samarbetar för att försöka stoppa den skurkaktiga Dr Robotnik från att fånga Sonic och använda sina enorma krafter för att ta över världen.

Originaltitel Sonic the Hedgehog
Regissör Jeff Fowler
Manus Patrick Casey, Josh Miller
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Ben Schwartz (röst), James Marsden, Jim Carrey, Tika Sumpter, Natasha Rothwell, Lee Majdoub, Adam Pally, Neal McDonough, Tom Butler, Melody Nosipho Niemann, Frank C Turner

shitstorm
2020-09-17
Jag och barnen gillade den.
vonadel
2020-08-07
Lite småtrevlig. Bra gjord och det är ju alltid glädjande att se Carrey. Han är klart den största behållningen. Men, räcker ändå inte för att passera ett medelbetyg. 5/10
tinytears
2020-06-18
Påminner ju om Hop som Marsden också hade huvudrollen i.
2020-06-17
Småcharmig och småkul, rätt mysig. Rätt stark tvåa. Blir lite konstig och platt också. Men trevlig.
Zeds2003
2020-06-12
Förväntade mig mer flopp - men helt okej popcornrulle ju! Tyckte Carrey gjorde bra ifrån sig.
StureStenhög
2020-05-24
Det här sprudlade inte av fantasi direkt. Känslan är att man bara har letat upp en karaktär som folk kan namnet på, och hoppas att det ska räcka för att sälja biobiljetter. Det är egentligen inte fasansfullt dåligt, det är t.o.m. hyfsat underhållande, men det är så väldigt slentrianmässigt. Man tar lite Ted och lite E.T., och sen tycker man sig vara klar. Den är ganska rolig på sina ställen, men överlag är Sonic lite för jobbig och James Marsden lite för mycket av en dolme. Med tanke på att den sistnämnda är efterlyst av polisen och på rymmen tillsammans med en utomjording som han inte visste existerade när han vaknade på morgonen, så känns allt dessutom väldigt avslappnat och odramatiskt. Inget i hans beteende är egentligen speciellt rimligt. Men filmen plockar iaf några nostalgipoäng hos mig, och jag har sannerligen sett sämre
myslas
2020-05-02
Alldeles för barnslig och dum. Väldigt nära bottenbetyget.
jack_jack_jack
2020-03-16
Otroligt tråkig. Kanske kan bli något om en uppföljare inteoducerar Tails och Knuckles
BarryHero
2020-03-15
Lite väl tunn och förutsägbar historia om Sonic the Hedgehog som dock hade en del häftiga actionsekvenser. 8-åringen gillade filmen. 15-åringarna några rader bakom oss verkade tycka att den var sådär. Synd att man inte fick se fler av Sonics vänner (se klart eftertexterna).
Nintendo64
2020-03-11
Carrey lyfter till en 3a.