2.7

Sonny

Året är 1981 och Sonny Phillips kommer hem till sin mor i New Orleans efter några år i armén. Det enda liv utanför armén han känner till är livet som gigolo, men han vill helst lämna det bakom sig. Något annat jobb dyker dock inte upp.

Originaltitel Sonny
Alternativ titel Pony Rides
Regissör Nicolas Cage
Manus John Carlen
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare James Franco, Mena Suvari, Harry Dean Stanton, Brenda Blethyn, Josie Davis, Nicolas Cage, Scott Caan, Seymour Cassel, Brenda Vaccaro

Qhunden
2016-01-24
Överraskande bra faktiskt, med tanke på omständigheterna. Visst känns den lite rookie ibland, men gediget skådespeleri lyfter filmen ordentligt.
allexx
2013-02-28
vill sätta femma för snygghet till maximum
JimCarrey
2013-02-27
Acid Yellow 4-evah
Halofreak92swe
2012-02-28
Väldigt rörande historia, vilket hemskt liv, vilket träsk det verkar vara. Franco är riktigt grym och Mena Suvari likaså. Cage's regidebut och en bra sådan. Han borde fortsätta regissera. Stark 3.
setterwall
2012-01-21
Riktigt grym ju. Över förväntan. HDS och Franco glänser i sina roller. Antagligen det bästa jag sett Franco gjort. Mkt bättre karaktärsarbete än i 127 hours, det här borde varit hans nominering... Nicolas Cage, haha vilken snubbe, kan verkligen överraska. Måste ju fungera som regissör med tanke på den höga kvalitén på spelet.
LuxLisbon2
2011-09-05
Vad ska jag säga? Gigolon är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat o James Franco (Sonny) liknar min ungdomscrush när han ler. Sen så kände jag igen mig i slampa vs squares (=hycklare)-bråket, "I'm better than you!"
Nathalena
2010-12-10
Inte min kopp det här..
Blink182
2010-04-07
Franco spelar grymt bra. Lyckad REgidebut för Cage. Hahaha kände inte igen honom i filmen heller. Fick spola tillbaka.
KillerPutte
2008-07-22
(rek.3) Usch vilken story, och vilka trasiga liv. FIlmen i sig är ingen mästerverk, men heller ingen klavértramp, stabilt dagsverke med andra ord. Om man ska lyfta fram ngt i filmen som sätter extra krydda, så är det absolut James Franco, som tycker jag, är en riktigt duktig och mångfascetterad skådespelare. Cage får gärna försöka göra fler filmer.
jonbo
2008-07-16
Känner mig inte ett dugg lockad av sådan här historia även om den genomförs ganska bra. Dock ett plus att "Rush" är med på soundtracket med låten "Limelight".