1.9

Sorority House Massacre 2

Fem unga tjejer köper ett hus ihop för att kunna använda det som elevbostad. Trots att flyttkarlarna inte kommer för än morgonen därpå, beslutar de sig för att tillbringa natten i huset. Ett häftigt oväder med åska bryter ut medan de gör sig hemmastadda och festar till på tequila. Plötsligt dyker en mystisk man upp utanför ett fönster. Han kliver in och presenterar sig som deras nya granne. Han berättar att huset har stått tomt sedan den förra ägaren blev galen och dödade hela sin familj med en borrmaskin. Mördaren föll dock själv offer för en grannflicka som spetsade honom på en machete. Efter denna uppmuntrande historia går han sin väg och flickorna beslutar sig för att duscha, ta på sig sexiga underkläder och festa vidare. En av dem hittar ett quijibräde i källaren. Och då får de den brillianta idén att med hjälp av brädet tillkalla en ande. Och inte vilken som helst, utan borrmördarens ande. Men någonting går snett under seansen och föremålet som ska glida över brädet flyger iväg in i den öppna spisen. Då tycker flickorna att det är läge att knyta sig. Men nu börjar de en efter en falla offer för en mördare med en huggkrok som vapen. Lyckades de med att tillkalla anden eller är det någon annan som vill dem illa?

Originaltitel Sorority House Massacre 2
Alternativ titel Night Frenzy, Nighty Nightmare, Sorority House Massacre 2
Regissör Jim Wynorski
Manus Mark Thomas McGee, James B Rogers, Bob Sheridan
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Gail Harris, Melissa Moore, Dana Bentley, Stacia Zhivago, Barbii, Jürgen Baum, Toni Naples, Bridget Carney, Peter Spellos, Savannah

amam
2018-07-23
Inte mycket till story, krystat skådespeleri, tråkiga mord som sker till största del off-camera och typ alla skådisarna gör nakenscener. Gillar man sånt så är det här en höjdare. Annars inte speciellt.

2015-06-03
varför i helvete tar dom flashbacks från slumber party när det inte ens är samma franchice? storyn går ej ihop. den riktiga uppföljaren till slumber party kom 1987 så fattar inte varför denna ska vara en slags uppföljare till den när den redan tillhör sorority house massacre serien! sjukt. sjukt kul dock
menschenfeind
2014-03-10
Om man ändå skulle blanda in spöken och övernaturligheter kunde man väl lika gärna återupplivat mördaren från 1:an i stället för att klippa ihop någon osammanhängande backstory av Slumber Party Massacre?
ziferN
2013-03-30
Njae, filmen lyckades inte alls att underhålla mig vilket ettan klarade till en viss del av. Filmen har en rätt så direkt-enkel story men skådespeleriet är så jävla kasst att man börjar skratta, inget illa med det men underhållningsvärdet är på 0. Det som lyfter filmen dock lite är att brudarna går runt i underkläder 90% av filmen och det är aldrig helt fel med stora pattar. Snyggt försök men nej, detta är inte ens en ok B-film.
arvidsollenby
2007-09-26
påminner mycket om slumber party massacer filmerna men den här har också sin charm, helt klart.
idd
2006-03-31
hela storyn med tillhörande flashback-sekvenser lånas ifrån slumber party massacre fastän storyn å namnen ändras på karaktärerna, skumt, lågbudget å ganska skojigt.. filmen i övrigt bjuder förvisso på bra musik å mer blod än sorority house 1 (även om man i flera scener ser flaskorna som sprutar ut det) men ploten känns ändå lite tunnare å skådespeleriet e på bristningsgränsen.. man får vad man vill ha å förtjänar när man ser den men jag tyckte nog ettan var ett liiitet snäpp vassare..