3.9

Sorry We Missed You

Ända sedan Ricky och Abby gifte sig och bildade familj har de velat ge sina älskade barn en trygg uppväxt, helst i eget hus. Nu har dottern Liz hunnit bli elva, sonen Seb är sexton och husdrömmen känns mer avlägsen än någonsin. I sitt stressiga vårdjobb kämpar Abby varje dag mot klockan för att hinna ge sina patienter en känsla av människovärde. För att slippa fler underbetalda ströjobb skaffar Ricky en skåpbil, i förhoppningen att budkörningar ska ge bättre inkomst. Men snart förstår han att uppdragsgivarens snåriga regelverk är uttänkt för att förarna ska utnyttjas och skuldsättas. Ricky och Abby tvingas ständigt arbeta allt hårdare, samtidigt som barnen alltför många kvällar lämnas ensamma hemma. Seb börjar undvika sitt hem och dras till fel kompisar, och trots att Abby och Liz försöker medla drabbar han till slut samman med sin frustrerade, temperamentsfulla pappa.

Originaltitel Sorry We Missed You
Regissör Ken Loach
Manus Paul Laverty
Genre Drama
Skådespelare Kris Hitchen, Debbie Honeywood, Katie Proctor, Rhys Stone, Nikki Marshall, Harriet Ghost, Ross Brewster, Alfie Dobson, Julian Ions, Charlie Richmond, Stephen Clegg, Linda E Greenwood, Mark Birch

Jaganatha
2019-11-01
Inte så lite pinsamt och ett underbetyg åt filmindustrin är det att den ende regissör som riktigt kan göra sådana här filmer någorlunda sevärda är över 80 år gammal. Svårsmält och nästan smärtsamt att ta sig igenom till slutet.