2.8

SOS - en segelsällskapsresa

Stig Helmer och norske vännen Ole tillbringar midsommarhelgen i den stockholmska skärgården.

Originaltitel SOS - en segelsällskapsresa
Alternativ titel Sällskapsresan III
Regissör Lasse Åberg
Manus Lasse Åberg, Bo Jonsson
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Lasse Åberg, Jon Skolmen, Ewa Fröling, Ulla Skoog, Sten Ljunggren, Tor Isedal, Birgitte Söndergaard, Anders Ahlbom, Lena-Pia Bernhardsson, Claes Jansson, Johan Rabaeus, Susanne Barklund, Per Eggers, Björn Wallde, Barbro Hiort af Ornäs, Carina Lidbom, Lasse Haldenberg, Alexander Bogardi, Cecilia Haglund, Stellan Sundahl, Annabelle Rice

Skapad 2019-11-09 av Thos
Detta är Lassa Åbergs tredje film om Stig-Helmer och hans polare Ole. Under en midsommarhelg får man följa Stig-Helmer och Ole under en märklig resa genom stockholms skärdgård via racerbåtar, ...   Läs mer »

päronanton
2020-08-27
En härlig åttiotals svensk film! Underbar! Åberg har verkligen förmågan att fånga något extra i sina filmer som jag gillar.
martineden
2019-06-28
En av de centrala inslagen är ju särskilda kulturella kontexter i vilka Stig Helmer är en "fisk ur vattnet". Även om jag inte är panegyriskt förtjust i dessa filmer är de mysiga och trevliga och en eloge ska definitivt ges för att de lyckas hålla en ganska jämn kvalitet. Fina birollsinnehavare!! Bra!! 3+
Ful_fisk
2019-03-03
Haha, den här är ju fan skitrolig! Härligt somrig skärgårdsmiljö, minnesvärda karaktärer och skojig intrig. Garvar nog lika hårt åt denna som ettan, och det synthiga soundtracket är ju oemotståndligt daterat! Klart den bästa uppföljaren till Sällskapsresan!
sodomiten
2018-12-31
Visst, den har små lustigheter och poänger men i det stora hela överväger det långtråkiga och meningslösa. Det känns som den här filmen är ogenomtänkt. Mest massa klipp med osammanhängande scener.
LadyFlanders
2018-12-28
För oss som var med på 80-talet är det en höjdare att se gamla bekanta nunor en stund, men sen.var det inte så mycket mer.
LadyFlanders
2018-12-28
För osssom var med på 80-talet är det en höjdare att se gamla bekanta nunor en stund, men sen.
yrkeschaufföre
2018-12-28
Jaha, det kändes som om jag sett den nyligen. Bra LÅ-film.
2018-12-27
Kanske inte hämtar hem lika många poäng som de tidiga, men för mig är detta en rejäl nostalgitripp från en tid jag minns.
Rele
2018-12-27
En Åberg film till. Den här är inte så rolig. Jag ger en tvåa.
yrkeschaufföre
2017-12-28
Jag höjer den till en svag fyra, trotts att jag inte har några relationer till skärgården och segelbåtar så ger den rätt mycket, det kan vara värt en fyra. Det är förvånansvärt många karaktärer som har ett djup och inte bara bollar skämt.