2.7

Soul Food

Varje söndag i över 40 år har Matriarch Mama Joe samlat sin familj till söndagsmiddag, men allt förändras när hon blir sjuk.. middagarna slutar och späningen blir allt högre mellan hennes tre döttrar. Utan Mama Joe blir sig inget likt. Nu är det upp till Mama Joe's barnbarn Ahmad att försöka samla ihop familjen till söndagsbordet igen.

Originaltitel Soul Food
Regissör George Tillman Jr
Manus George Tillman Jr
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Nia Long, Vanessa L Williams, Vivica A Fox, Michael Beach, Mekhi Phifer, Brandon Hammond, Jeffrey D Sams, Gina Ravera, Irma P Hall

Mikala
2007-06-30
Mysig! Vivica Fox är riktigt rolig i den här filmen.

2006-11-26
Sliskigt tillrättalagd film som gör allt för att vara en sentimental upplevelse. Men fokus ligger på fel detaljer och det blir inte speciellt bra.
niklaseriksson
2006-07-23
Överraskafaktiskt..nde bra
ezeikel
2006-01-21
sockersöt, tillrättalagd schablonartad film. jag är trött på filmer med bara svarta som handlar om hur stor skillnad det är på svarta och vita.
misslundh
2006-01-21
Hur tänkte den som sa att det här är en komedi? Trean är svag.
olh
2005-12-18
så sjukt bra o berör på något sjukt sett, brukar aldrig bli det av filmer som är mycket mer tragiska men denna träffar ömma punkter på ett genialiskt sett. man kan både skratta och gråta, och båda samtidigt. BOOM!
Doodi
2002-05-06
Sool Food är en av de filmer som gör mig rörd. Underbart skådespel av Aham och big mamma.
filmfreaket
2002-05-05
en mycket bra film, den har både handlingen, duktiga skådespelare m.m.