2.2

Soul Plane

Efter att ha vunnit ett stämningsmål i rätten mot ett flygbolag startar Dakwon sitt eget flygbolag. Av mörkhyad, för mörkhyade. Så när den vita familjen Hunkee blir ombokade blir det en mindre kulturkrock på flygbolagets första flygtur.

Originaltitel Soul Plane
Regissör Jessy Terrero
Manus Bo Zenga, Chuck Wilson
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Tom Arnold, Kevin Hart, Method Man, Snoop Dogg, KD Aubert, Godfrey, Brian Hooks, D L Hughley, Arielle Kebbel, Loni Love, Mo'Nique, Ryan Pinkston, Missi Pyle, Sommore, Sofía Vergara, Gary Anthony Williams, John Witherspoon, Angell Conwell
Filmnummer 20770

NoWireHangers
2016-06-02
Stundvis är det så dåligt att det blir lite, lite underhållande, men över lag är det bara riktigt uselt. Det märkliga med den här, och en del andra filmer, är det faktum att afroamerikanska filmskapare gör en massa såna här komedier där hela premissen bygger på, och tycks hylla, stereotypen om att afroamerikaner är idioter och slackers.
wasteoftime
2016-03-27
Nej, det här är inte mycket att ha. Och trots att det är rakt igenom rätt uselt, är det ändå inte fruktansvärt, av någon anledning. Varför kan jag inte förklara. Den får 1,0 på SH-skalan.
kervisch
2015-06-10
2 av 5 funkar att se
2014-12-02
Detta var ju föga överraskande riktigt dåligt men med några små glimtar av underhållning. Det är dessa små delar som räddar denna film från att sjunka helt och hållet(eller rättare sagt störta). Jag skulle dock aldrig rekommendera denna film till någon.
esi_26cm
2014-02-06
Man kan sammanfatta denna inblick i helvetes innersta cirklar med att hundratals års kamp för medborgerliga rättigheter tillintetgjordes i ett nafs av den flyhänte regissören. Att folk ger denna en femma är antingen ett briljant skämt eller ett förebådande om västerlandets fullkomlig kollaps.
ThaiOne
2011-10-13
Enda roliga är NWA flygbolage t som fanns på riktigt
Eddydasilva
2011-07-20
Så jävla rolig älskar denna filmen haha! Asså detta är min typ av film :D!
Molestaire
2010-03-27
Spraya lite Axe i ogonen istallet. Dina ogon kommer att foredra det.
Djason
2009-12-16
Några roliga scener men inte mycket mer. Har man inte sett den här har man egentligen inte missat något.
Paddyeahh
2009-06-10