Soul Surfer

Om tonårssurfaren Bethany Hamilton, som blev av med en arm i en hajattack och mot alla odds lyckades bli surfmästare igen, tack vare kärleken från sin familj och ren och skär beslutsamhet och tro.

Originaltitel Soul Surfer
Regissör Sean McNamara
Manus Sean McNamara, Deborah Schwartz, Douglas Schwartz, Michael Berk
Genre Drama, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare AnnaSophia Robb, Helen Hunt, Dennis Quaid, Lorraine Nicholson, Kevin Sorbo, Carrie Underwood, Ross Thomas (II), Chris Brochu, Jeremy Sumpter, Craig T Nelson, Branscombe Richmond, Cody Gomes, Titus Kinimaka, Tiffany Hofstetter

Rele
2017-02-15
En stark filmatisering av Bethany Hamiltons kamp att kunna surfa bra igen utan vänsterarm. Jag ger en trea trots filmens brister.
MsA
2015-09-15
Rätt skumma kommentarer då det är en film baserad på verkligheten och baserad på Hamiltons bok Soul Surfer. Vem säger att man inte kan komma över ett trauma snabbt om man är stark, är omgiven av kärlek och har ett starkt nätverk? Bethany Hamilton är en fantastisk tjej och förebild! 3,5 i betyg!
lilebroer
2015-07-16
Såg denna film, i en bar utan ljud. Ändå så förstod jag allt och hur mycket jag avskyr denna nostalgiskt äckliga filmtyp. Ingen attack mot verkligheten, eller hennes bedrifter, men som filmverk så är det avskyvärt.
Nemralis
2015-04-19
För att vara en film med tungt tema så känns den otroligt glättig, inte långt från Hannah Montana-stuket i sitt berättande. Att karaktärerna framställs som så överdrivet präktiga gör också det hela än svårare för mig att ta in, alla verkar komma över traumat från själva händelsen väldigt snabbt och går raka vägen till att börja bygga upp på nytt.
StansGoasteMos
2015-04-11
Det är ganska mycket religion, men så är det också en historia om en tjej vars tro är väldigt påtaglig så det vore ju idiotiskt att göra en biografi om henne och låtsas som att religionen inte var en stor del av hennes liv. Filmen speglar hennes historia väl och det är intressant att se att hon har lyckats göra något så bra utav det. Dock är AnnaSophia några år äldre här än Bethany var när attacken skedde och det gör väl att det känns lite barnsligt till och från.
Metheuz
2014-11-27
Ger ständiga vibbar av att vara ett lite länge avsnitt av nån serie på Disney Channel. Själva premissen är intressant men de kristna inslagen och det supersmöriga slutet är ganska avtändande.
S_Griffon
2014-07-15
Ganska tjejig kan jag tycka, men ok. Svag trea.
uncle_funk
2014-07-01
Jag säger då det, bra film med en grymt duktig AnnaSophia Robb (som vanligt).
siimp
2014-04-13
Save me Jebus!!
Korben_Dallas
2014-01-22
Rekommenderar denna starkt för dem som vill se en skenhelig Amerikans smörfilm fylld av kristendoms propaganda.