1.6

Sound of Näverlur

Knasig buskis om astronaut som landar i Dalarna, luras på pengar och jagas av förföriska kullor. Eva Rydberg strippar!

Originaltitel Sound of Näverlur
Regissör Torbjörn Lindqvist
Manus Torbjörn Lindqvist, Hans Bing
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Sten Ardenstam, Rebecca Pawlo, Eva Rydberg, Majny Mikaelsson, Georg Thunstedth

schramm
2013-01-09
Jag är inte helt 100 på vad filmen handlade om, men maken till dala-exploitation har jag aldrig sett! Bakom varje hörn döljer sig minst två kalle moraeus-wannabees! I varje hus bor näverlurs brudar! Vid varje, till synes, oskyldig strand KAN en Benny Hill jakt utspela sig. Fast den bästa scenen är när Sten, utklädd till Gustav Wasa, hoppar upp i en raggarbil där de fagra kullorna faller som furor i hans armar. Raggarbilen åker sedan upp till ett par fikande poliser och provocerar dem så hårt att en makalös biljakt, till tonerna av Snoddas, inleds! Sound of Näverlur är balsam för själen!
Virrpanna
2012-11-26
Förlåt Torbjörn Lindqvist, filmerna som du visar på Smultronstället i Falun är bra, men denna, din egen film var väldigt dålig.
Dele
2012-09-03
Drygt 70 minuter totalt menlöst trams vars innehåll egentligen motiverar en speltid på ungefär en kvart. Om man skulle ge sig på att bedömma längden utifrån det kvalitativa innehållet så skulle väl den hamna på någonstans kring ingenting. Betygsettan är nära.
HerrArne
2012-03-06
En kultfilm bortom bra och dåligt. Uselt hantverk och undermåligt manus i kombination med oväntade musikval gör mig på gott humör. - Dessa näverlursbrudar!
NicoFidenco
2010-10-12
Masjävlar utan begränsningar som omdöme och respekt. Inte trovärdig säger du... No shit Sherlock
_Krullo_
2008-04-26
2a för farsans bil är med.
Kaleid
2006-10-29